از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 21752

129 بازدید

کیخسرو چنگلوایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: از مجموع ۲۶۵هزار هکتار فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبری که به بهره برداری رسیده ، تولیدات کشاورزی این اراضی از یک میلیون و ۱۶۵هزار تن در پیش از اجرای طرح ، به رقم چهار میلیون و ۷۳۰هزار تن در زمان کنونی رسیده است.وی […]

کیخسرو چنگلوایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: از مجموع ۲۶۵هزار هکتار فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبری که به بهره برداری رسیده ، تولیدات کشاورزی این اراضی از یک میلیون و ۱۶۵هزار تن در پیش از اجرای طرح ، به رقم چهار میلیون و ۷۳۰هزار تن در زمان کنونی رسیده است.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری تا پایان سال ۱۴۰۰ ، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی این طرح از سه میلیون و ۳۶۷هزار تن به ۱۱میلیون و ۱۵۷هزار تن خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح مقام معظم رهبری ، افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان از ۱۶میلیون تن فعلی به ۲۵میلیون تن است افزود: با اجرای این طرح بیش از ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
چنگلوایی در ادامه به راه اندازی تشکل های تعاونی تولیدی و نظام های بهره برداری در اراضی فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری اشاره کرد و افزود:در مجموع ۴۵تعاونی تولیدی و نظام بهره برداری به منظور سازماندهی و ارتقا تولیدات کشاورزی در اراضی فاز اول راه اندازی شده است.
وی آموزش بهره برداران به منظور ارتقای راندمان تولید در واحد سطح ، افزایش بهره وری و مدیریت الگوی کشت را از دیگر اقدام های جهادکشاورزی استان در محدوده زمینهای فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان بیان کرد و افزود: ۱۱۴کارشناس و مروج کشاورزی در این طرح به کار گرفته شده اند تا سطح آموزش و دانش فنی بهره برداران کشاورزی را افزایش دهند.
به گزارش خطرنگار، رضا ویسه معاون نظارت و هماهنگ کننده معاونت رئیس جمهوری روزسه شنبه در بازدید از بخش های طرح ۵۵۰هزار هکتاری در مناطق باوی و داریون شوشتر ، روند پیشرفت این طرح را مورد ارزیابی قرار داد.
قرار است فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبری با تخصیص سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی کشور یا منابع خارجی (فاینانس) برای تجهیز و نوسازی ۲۴۵هزار هکتار در اراضی باقی مانده طرح واقع در مناطق لالی ، اندیکا ، مسجدسلیمان ، شوشتر ، باغملک و ایذه پس از مطالعات کارشناسی بزودی شروع شود.
بر اساس مصوبه هیات دولت طرح ۵۵۰هزار هکتاری باید تا سال ۱۴۰۰ با پایان دولت دوازدهم با اجرای فاز دوم ، به طور کامل بهره برداری برسد.
۶۰۶۵/۶۰۰۲
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: محسن بهاروند

انتهای پیام /*


اقتصاد


جهادکشاورزی


طرح ۵۵۰ هزار هکتاری


کیخسرو چنگلوایی

نظرات بسته شده است.