از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17123

116 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار خطرنگار، حسین مرعشی در نخستین سالگرد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع فقید تشخیص مصلحت نظام که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایت الله هاشمی رفسنجانی جزء فقیهان، مجاهدان و مصلحانی بودند که توانست در دوران پر بار زندگیشان بخش مهمی از […]

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار خطرنگار، حسین مرعشی در نخستین سالگرد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع فقید تشخیص مصلحت نظام که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایت الله هاشمی رفسنجانی جزء فقیهان، مجاهدان و مصلحانی بودند که توانست در دوران پر بار زندگیشان بخش مهمی از آرمانهای را دنبال و محقق کنند.
وی ادامه داد: آقای هاشمی جز معدود مصلحان ایران بود که توانست به اهداف خودش برسد و نظام وابسته، غیر مردمی و مستبد قبل از انقلاب ، را با یک نظام مردمی و دین سالار جایگزین کنند.
مرعشی ادامه داد: مرحوم هاشمی جزئی از معدود افراد و سیاستمداران ایران بودند که حداقل ۶ دهه در صحنه حضور داشته است و در همه این مدت از افراد موثر بودند.
سخنگوی حزب کارگزاران خاطر نشان کرد: امیدواریم انشالله مشی و روش مرحوم هاشمی رفسنجانی برای نسل جدید ایران به عنوان یک تجربه مورد مطالعه و بتواند الگو یی برای پیش برد امور کشور باشد.
مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (۱۳۱۳ – ۱۳۹۵ شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی (ره)در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۸ شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت.
در ۲۱ دی ۱۳۹۵، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال خطرنگار، استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگاران: معصومه جوان معبودی و امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۴۵/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سخنگوی حزب کارگزاران


آیت الله هاشمی رفسنجانی

نظرات بسته شده است.