از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 15423

140 بازدید

به گزارش خطرنگار، الله مراد عفیفی پور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۹۵ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.وی با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تخلیه […]

به گزارش خطرنگار، الله مراد عفیفی پور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۹۵ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.
وی با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری محموله های ترانزیتی کانتینری در مدت مذکور، افزود: از مجموع یک میلیون و ۳۸۷هزار و ۴۰۷ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از ۳۴۳ هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده که رشد ۱۹ درصدی داشته است.
عفیفی پور خاطر نشان کرد: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخص های مهمی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگ ترین بندر تجاری ایران وجود نداشت اما با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۸/۷۴۰۸
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام خطرنگار، هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنادر


دریانوردی


هرمزگان

نظرات بسته شده است.