از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12666

59 بازدید

مسعود رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: البته در کنار داشتن برنامه و هدف در زمینه ایجاد اشتغال، لازم است که اعتبارات لازم برای تحقق آن نیز به شکل مناسب و کامل دیده شود تا برنامه ها همانگونه که پیش بینی شده اجرایی شود. وی ادامه داد: مواجه بودن با […]

مسعود رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: البته در کنار داشتن برنامه و هدف در زمینه ایجاد اشتغال، لازم است که اعتبارات لازم برای تحقق آن نیز به شکل مناسب و کامل دیده شود تا برنامه ها همانگونه که پیش بینی شده اجرایی شود.
وی ادامه داد: مواجه بودن با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی و همچنین نبود سرمایه و سرمایه گذاری کافی سبب شده که امروز در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور با موانع متعددی مواجه باشیم و لازم است برای برون رفت از این مشکل حرکت خود به سمت جذب سرمایه گذاری را شتاب بیشتری دهیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: راهکار اصلی برای جذب سرمایه گذار توجه ویژه به بخش خصوصی است که لازم است همه ارکان نظام با کوشش در جهت رفع موانع پیش روی جذب سرمایه های داخلی و خارجی، به رونق تولید و ایجاد اشتغال کمک کنند.
رضایی در ادامه شفافیت لایحه بودجه ۹۷ را بیانگر نگاه ویژه دولت به حقوق شهروندی دانست و افزود: از آنجا که دولت در جریان امور بودن و آگاهی داشتن مردم نسبت به برنامه ها را حق آنها می داند بنابراین تلاش کرد تا لایحه بودجه ۹۷ را شفاف و روشن واقع گرایانه تدوین کند.
رضایی گفت: شاید بتوان یکی از دلایل حساس شدن جامعه نسبت به این لایحه بودجه را همین شفاف و روشن بیان کردن آن از سوی دولت دانست.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در دوره های گذشته حساسیت ها نسبت به لوایح بودجه به این میزان نبوده و مردم نمایندگان را زیاد مورد سوال و پرسش قرار نمی داند، یکی از علل آن شفاف نبودن بودجه ها بود.
رضایی اظهار کرد: اما دولت تدبیر و امید لایحه بودجه ۹۷ را شفاف و روشن ارائه کرده و بودجه تمام ساختارها و تشکل های مختلف را نیز اعلام کرده تا کاملا روشن باشد که هر رقم تخصیص یافته بنا است کجا هزینه شود و در حقیقت مردم یک دورنما نسبت به آن داشته باشند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: این حق مردم است که بدانند هر ریال از بودجه ای که از درآمدهای ملی و از عوارض و مالیاتی که از آنها گرفته می شود تامین می شود در کجا و چگونه هزینه می شود.
وی ادامه داد: نگاه مردم نسبت به بودجه نگاهی کاملا مثبت است و باید بکوشیم تا هرکجا که بودجه خلاف نظر و خواست اکثریت مردم است آنرا اصلاح کنیم.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نوزدهم آذرماه امسال لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
روحانی پیش از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ در سخنانی تاکید کرد: اگر بخواهیم بودجه سال آینده را در یک جمله خلاصه کنیم این است که این بودجه برمبنای اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجاد عدالت است.
بر اساس ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور پس از ارایه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع می شود، پس از آن نمایندگان تا ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادهای خود را در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارایه کنند.
کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رئیسه قابل تمدید است.
نهایتا نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی می کنند و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود.
۶۱۲۲ / ۲۰۲۷
مصاحبه: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*


اقتصاد


بودجه۹۷


مجلس


اشتغال

نظرات بسته شده است.