از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12052

148 بازدید

به گزارش خطرنگار، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امروز – چهارشنبه- در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم دعوت حق را لبیک گفت. ** جهانگیری: آیت الله شیرازی منشاء خدمات ارزشمندی بودمعاون اول رییس جمهوری در پیامی ارتحال آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.اسحاق جهانگیری در این پیام تاکید کرد: خبر ارتحال روحانی مبارز و […]

به گزارش خطرنگار، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امروز – چهارشنبه- در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم دعوت حق را لبیک گفت.

** جهانگیری: آیت الله شیرازی منشاء خدمات ارزشمندی بود
معاون اول رییس جمهوری در پیامی ارتحال آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.
اسحاق جهانگیری در این پیام تاکید کرد: خبر ارتحال روحانی مبارز و انقلابی آیت‌الله حاج شیخ محی‌الدین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه سابق شیراز که عمر با برکت خویش را در راه خدمت به اسلام، انقلاب و مردم سپری کرد، موجب تاثر و تاسف گردید.
مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی و از یاران امام (ره) و رهبری، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسوولیت‌های مختلف از جمله سه دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری منشاءخدمات ارزشمندی بود.
مصیبت درگذشت این عالم وارسته را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان فارس و به ویژه به بیت مکرم‌ ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

** رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله حائری منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بودند
«آیت الله احمد جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی ارتحال آیت الله محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در این پیام خاطر نشان کرد: «آن عالم و فقیه مجاهد در طول حیات با برکت خویش در حمایت از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز نشر معارف اسلامی و اعتلای فرهنگ ناب اهل بیت (ع)، همواره تلاش و جدیت داشتند و منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.»
اینجانب رحلت آن عالم ربانی را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و حوزه های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان، بالاخص مردم شریف و و لایتمدار استان فارس و بیت معزز و محترم ایشان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند منان علو درجات آن فقید سعید را مسئلت دارم.

** ظریف درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز در پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت الله محی الدین حائری شیرازی به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان تصریح کرد: بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پر برکت خود را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی نمود، خلأیی ژرف برای بهره مندان از محضر آن عالم بزرگ به شمار می آید.

** پیام تسلیت دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین
«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز در پیامی با تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران علی الخصوص مردم عزیز استان فارس، از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده ایشان مسألت کرد.
در پیام باهنر آمده است: «این عالم بزرگوار که از مبارزین ممتاز نهضت امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت بود، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و همچنین نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی و مردم بزرگوار استان فارس نمود.»
به گزارش خطرنگار، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم دعوت حق را لبیک گفت.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه ۱۳۶۰ ، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
آیت الله حائری شیرازی در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به مجلس خبرگان راه یافت.
سیام**۳۰۷۰**۱۷۵۱**۱۴۴۹
تنظیم کننده: خسرو محمدی**انتشار دهنده: امیر کاردان

انتهای پیام /*


سیاسی


آیت الله حائری شیرازی


تسلیت


مقامات

نظرات بسته شده است.