از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 11931

118 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -چهارشنبه- خانه ملت مواد ۱۸ تا ۱۵ طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.نمایندگان در ماده ۱۵ این طرح تصوبب کردند که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس موظف است دو نامزد به عنوان رییس دیوان محاسبات ودو نامزد به عنوان […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -چهارشنبه- خانه ملت مواد ۱۸ تا ۱۵ طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.
نمایندگان در ماده ۱۵ این طرح تصوبب کردند که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس موظف است دو نامزد به عنوان رییس دیوان محاسبات ودو نامزد به عنوان دادستان دیوان محاسبات جهت انتخاب یکی از آن ها توسط مجلس شورای اسلامی معرفی کند.
نمایندگان در تبصره این ماده مقرر کردند که برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر،سابقه سمت در مقام های مدیریتی موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری وهمترازان آنان و حداقل ۲۰ سال سابقه کار، از شرایط احراز سمت رییس و دادستان دیوان محاسبات است.
بر اساس تبصره ۲ این ماده که به تصویب مجلس رسید برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر، سابقه سمت درمقام های مدیریتی موضوع ماده ۷۱قانون مدیریت خدمات کشوری وهمترازان آنان وحداقل ۲۰ سال سابقه کار، از شرایط احراز سمت رییس و دادستان دیوان محاسبات است.
بر اساس تبصره ۳ این ماده، آیین نامه نحوه انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات توسط کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از طریق آیین نامه ای که توسط کمیسیون بودجه تهیه و تدوین می شود به تصویب کمیسیون آیین نامه داخلی می رسد.
به گزارش خطرنگار، ، تاکنون براساس ماده ۱۱ قانون دیوان محاسبات کشور، رییس دیوان محاسبات کشور پس از افتتاح هر دوره قانون گذاری به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان ملت انتخاب می شد.
همچنین تبصره این ماده برکناری رییس دیوان محاسبات با پیشنهادکمیسیون دیوان محاسبات و با تصویب اکثریت نمایندگان انجام می شد.
همچنین ماده۱۴ این قانون، دادستان دیوان محاسبات کشور پس از افتتاح هر دوره قانون گذاری به پیشنهاد کمیسیون دیوان محاسبات و بودجه مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان ملت انتخاب می شد . برکناری دادستان دیوان محاسبات به پیشنهاد کمیسیون دیوان محاسبات و با تصویب اکثریت نمایندگان مجلس بود که نمایندگان مجلس امروز نحوه انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات را اصلاح کردند.

** شرایط تشکیل کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس
نمایندگان همچنین امروز درماده ۱۶ این طرح مصوب کردند که کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها برای انجام وظایف محوله در محدوده سیاست داخلی، شوراها، امور غیرعمرانی شهرداری هاو ثبت احوال مطابق ضوابط این آیین نامه تشکیل می شود.
نمایندگان مجلس درماده ۱۷ این طرح مقرر کردند که کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست برای انجام وظایف محوله در محدوده کشاورزی، منابع آب،دام و طیور مطابق ضوابط آیین نامه تشکیل می شود.
نمایندگان درماده ۱۸ این طرح مصوب کردندکه هر نماینده ۶ ماه یک بار می تواند تقاضای تغییر کمیسیون خود را به هیات رییسه مجلس ارائه کند،انتقال به کیمسیون دیگر با رعایت نصاب مقرر دراین آیین نامه و با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون های ذی ربط امکان پذیراست.
سیام**۹۱۲۱ **۱۳۳۶
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


دیوان محاسبات


دیوان محاسبات

نظرات بسته شده است.