از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10706

148 بازدید

به گزارش خطرنگار، وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در این بازدید از بیمارستان یونسه ای به عنوان بهترین بیمارستان کره جنوبی یاد کرد و گفت: بین ایران و کره جنوبی سابقه روابط قدیمی وجود دارد و نامگذاری دو خیابان در تهران و سئول به نام پایتخت های دو کشور بیانگر رابطه عمیق دو کشور […]

به گزارش خطرنگار، وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در این بازدید از بیمارستان یونسه ای به عنوان بهترین بیمارستان کره جنوبی یاد کرد و گفت: بین ایران و کره جنوبی سابقه روابط قدیمی وجود دارد و نامگذاری دو خیابان در تهران و سئول به نام پایتخت های دو کشور بیانگر رابطه عمیق دو کشور است.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود:در ایران ۶۰ دانشگاه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و ۹۰۰ بیمارستان عمومی وجود دارد.
به گفته وی ۲۰۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور در کنار ۶۰۰ مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی باعث شده است که رتبه اول کشورهای منطقه و رتبه ۱۶ جهان از نظر تحقیقات را داشته باشیم.
وی گفت: ۹۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تامین می کنیم و اگر شرایط تحریم نبود موقعیت بهتری در جهان و منطقه داشتیم.
دکتر هاشمی افزود: در برخی از بیمارستان های ایران سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پیوند کبد، پانکراس، ریه و روده انجام می شود و در رشته چشم پزشکی هم سالانه شش هزار پیوند قرنیه داریم.
او با اشاره به اینکه زمینه همکاری زیادی بین مراکز پزشکی دو کشور وجود دارد گفت: در جریان پیشرفت های چشمگیر کره جنوبی در زمینه تجهیزات پزشکی هستم و در زمینه تجهیزات ما از تولیدات کره جنوبی استفاده می کنیم.
وزیر بهداشت افزود: در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی در راس هیاتی متشکل از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر روز پنجشنبه وارد سئول شد.
وزیر بهداشت و هیات همراه در این بازدید از بخش های مختلف بیمارستان یونسه ای سئول بازدید کرد و از نزدیک در جریان توسعه پزشکی کره جنوبی و همچنین تجهیزات و امکانات این بیمارستان قرار گرفت.
در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.
شرکت در نشست همکاری های بهداشتی و پزشکی، بازدید از بیمارستان یونسه ای سئول، بازدید از بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت کره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشکی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به کره جنوبی است.
بیمارستان یونسه ای از بیمارستان های معتبر و مادر کره جنوبی است که در سال ۱۸۸۵ تاسیس شده است.
**آساق**۱۹۰۴*

انتهای پیام /*


اجتماعی


کره جنوبی


وزیر بهداشت


بیمارستان یونسه ای سئول

نظرات بسته شده است.