از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10516

114 بازدید

علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با خطرنگار، در تشریح دیدار نمایندگان و مسئولان چهارمحال و بختیاری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار مساله کاهش هزینه های سرمایه گذاری در این استان مطرح و قرار شد این مساله به صورت جدی پیگیری شود تا این طرح به صورت […]

علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با خطرنگار، در تشریح دیدار نمایندگان و مسئولان چهارمحال و بختیاری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار مساله کاهش هزینه های سرمایه گذاری در این استان مطرح و قرار شد این مساله به صورت جدی پیگیری شود تا این طرح به صورت قانونی به تصویب برسد و اجرایی شود.
وی تصریح کرد: کاهش هزینه های زیرساختی، معافیت های مالیاتی، افزایش تسهیلات بانکی و تسریع در امر مجوز دهی به سرمایه گذاران در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
به گفته وی، اگر قرار است سرمایه گذار بین استانهای همجوار یکی را انتخاب کند، به طور مسلم استان برخوردار را انتخاب خواهد کرد، از این رو از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد زمینه کاهش قیمت سرمایه گذاری در این استان در هیات رئیسه مجلس مطرح شود تا بتوان زمینه جذب سرمایه گذار در این استان فراهم شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مصوبات این نشست را مساله راه آهن عنوان کرد و گفت: تغییراتی در اجرای راه آهن چهارمحال و بختیاری در بخش سرمایه گذاری انجام می شود.
کاظمی یادآور شد: قرار بود راه آهن چهارمحال و بختیاری به صورت مشارکتی احداث شود که این مساله به سختی انجام خواهد شد، از این رو در این جلسه بر سرمایه گذاری دولتی و استفاده از فاینانس تاکید شد.
به گفته وی، در این نشست مقرر شد ردیف های سالانه برای راه آهن چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.
کاظمی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید و یادآور شد برای اتصال این استان به راه آهن می توان از فاینانس استفاده کرد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل کمبود منابع آبی استان از دیگر مسائل مطرح بود و مقرر شد یک کمیته فنی برای بررسی طرح های آبی این استان تشکیل شود تا تمامی جوانب را برای رسیدگی به مشکلات بسنجد.
به گزارش خطرنگار، مجمع نمایندگان و استاندار چهارمحال و بختیاری هفته جاری با رییس مجلس شورای در خصوص مسائل و مشکلات توسعه ای استان دیدار کردند.
طرح راه آهن اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان یکی از مصوبات سفر هیات دولت به این استان است.
با اجرای طرح راه آهن اصفهان – شهرکرد – خوزستان در محدوده چهارمحال و بختیاری، مسیر ریلی کشور از شمال به جنوب، ۴۴۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.
با اجرای طرح راه آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور رخ می دهد.
با راه اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.
پیش از این قرار بود یک شرکت از کره جنوبی به صورت کنسرسیوم عملیات احداث زیرساخت های راه آهن چهارمحال و بختیاری را پیگیری کند.
در مساله آب نیز چهارمحال و بختیاری به دلیل خشکسالی ۹ سال اخیر با کاهش جدی منابع آبی مواجه شده است، به گونه ای که بخش هایی از این استان با کم آبی مواجه شده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
۲۰۹۷/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


نمایندگان


راه آهن چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.