از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10049

153 بازدید

به گزارش خطرنگار، استاندار خوزستان هشتم آذر امسال در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهوری ، خواستار تامین آب گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان شد. پس از آن نامه ای از سوی محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری خطاب به رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ارسال شد که در آن دکتر حسن روحانی […]

به گزارش خطرنگار، استاندار خوزستان هشتم آذر امسال در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهوری ، خواستار تامین آب گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان شد.
پس از آن نامه ای از سوی محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری خطاب به رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ارسال شد که در آن دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با اشاره به نامه استاندار خوزستان در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پی نوشت کرد: اقدامات فوری برای شروع فاز دوم طرح به عمل آید.
طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در جریان سفر رهبر معظم انقلاب در اسفند ۱۳۷۵ به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن به صورت جدی در سال ۱۳۹۲ همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم عملیاتی شد.
در گام نخست این طرح ۱٫۵ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی، برای اجرای آن اختصاص یافت و هم اکنون در گام نخست ۳۳۰ هزار از این طرح به بهره برداری رسیده یا در حال اجرا است.
گستره این طرح زیربنایی که قرار است با اتمام آن ۹ میلیون تن به محصولات کشاورزی خوزستان اضافه شود کل استان به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان را شامل می شود.
قرار است برای اجرای فاز دوم علاوه بر تخصیص آب، چهار میلیارد دلار از محل صندوق ارزی برای اجرا و تکمیل این طرح بزرگ ملی اختصاص یابد.
تامین آب این طرح مهم کشاورزی در چند سال گذشته با مشکلاتی همراه بوده است.
۷۱۶۴/ ۷۲۵۲/ ۶۰۳۷
خبرنگاران: محمد رضا خبازان/ عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*


اجتماعی


طرح ۵۵۰ هزار هکتاری


کشاورزی


خوزستان

نظرات بسته شده است.