از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94440

82 بازدید

خبرنگاران مدتهاست که با همه‌ی سختی‌ها از روح و روان خود مایه می‌گذارند/ مرگ مهشاد و ریحانه باید مقدمه‌ای باشد برای صیانت از خبرنگاران مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و خطرنگار، امروز ساعت ۱۸ در محیط باز پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت) و عباس […]

خبرنگاران مدتهاست که با همه‌ی سختی‌ها از روح و روان خود مایه می‌گذارند/ مرگ مهشاد و ریحانه باید مقدمه‌ای باشد برای صیانت از خبرنگاران

مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و خطرنگار، امروز ساعت ۱۸ در محیط باز پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت) و عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و خطرنگار، امروز ساعت ۱۸ در محیط باز پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت)، عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، پیروز حناچی (شهردار تهران) عیسی کلانتری (رئیس سازمان محیط زیست)، معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور)، مسعود پزشکیان (نماینده ادوار مختلف مجلس) و تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌ها و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم علی ربیعی (سخنگوی دولت) ضمن تسلیت به خانواده این دو خبرنگار و همچنین همکاران رسانه‌ای آن‌ها گفت: شکل‌گیری ایسنا بخشی از خاطرات زندگی من است و بودن در کنار بچه‌های ایسنا را باعث مباهات می‌دانم. به خانواده‌ی این دو عزیز و پسری که قرار بود لباس دامادی به تن بپوشد تسلیت می‌گویم و مطمئنم این حادثه می‌تواند بتعث تحولاتی در چند حوزه شود.

وی ادامه داد: اول اینکه باید بدانیم که همه‌ی اعضای رسانه از خبرنگار گرفته تا عکاسان و دبیران و سرویس و مدیران مسئول همه شرایط سختی دارند. امروز این دو خبرنگار ما – مهشاد و ریحانه – جان دادند ولی مجموعه‌ی بچه‌های رسانه‌ای مدتهاست که با همه‌ی سختی‌ها از روح و روان خود مایه می‌گذارند.

علی ربیعی تاکید کرد: قطعا تجدید نظر در پروتکل‌های اعزام به ماموریت‌ها، الزامی است که همکاران ما در دولت به کمک نهادهای مدنی صنفی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای و آمار ۱۷۰۰۰ قربانی این تصادفات در سال ۹۸ گفت: مسئله‌ی بعدی که این حاثه باید به ما تلنگر بزند تصادفات جاده‌ایست. ما نیازمند فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر هستیم. باید در نوسازی وسایل نقلیه اقدامات اساسی انجام دهیم و خون این دو عزیز باید موجب سیاستگذاری معطوف به کاهش تصادفات جاده‌ای شود.

ربیعی تاکید کرد: وقتی تصادفی اتفاق می‌افتد و افرادی در آن تصادف از دست می‌روند تنها یک نفر از دست نرفته، بلکه روح و حرارت زندگی و خروارها عشق و محبت و خاطره به زیر خاک رفته است. مهشاد و ریحانه فقط یک اسم نبودند؛ روح و اصل و جریان زندگی بودند.

ربیعی در پایان گفت: با اشاره به خاطره‌ی از دست دادن فرزندش گفت: من ده سال به وسایل و اتاق فرزند دست نزدم و برای خود از او یادگار داشتم. هنوز هم بعد از سال‌ها گاهی به دنبال پسرم می‌گردم، برای همین خیلی خوب حال و روز پدر این دو عزیز را متوجه می‌شوم.

در ادامه این مراسم عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده، همکاران این دو خبرنگار و جامعه‌ی رسانه‌ای گفت: این اتفاق برای ما بسیار سنگین بود. خبرنگاران که خود همیشه راوی بودند در اینجا به موضوع روایت تبدیل شدند و جایگاه و موقعیتشان تغییر یافت.

صالحی با اشاره به مسئولیت‌پذیری این خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰ نفر از خبرنگاران ما در این اتوبوس بودند و این سفر یک سفر کاری و رسانه‌ای و در جهت ایفای مسئولیت بود. و این نشان می‌دهد این خبرنگاران ما تا چه حد انسان‎های دغدغه‌مندی بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: مهشاد کریمی در آستانه‌ی مهم‌ترین اتفاق زندگی خود سفر کاری را ترجیح داد و این موضوع ساده‌ای نیست که از آن بگذریم.

صالحی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در سوانح جاده‌ای گفت: ۱۷۰۰۰ هزار سالانه آمار مرگ و میر از خبرهای بد این کشور است و امروز که خبرنگاران ما در این اتفاق ما را به سوگ نشانده‌اند جامعه‌ی رسان‌ای می‌تواند این موضوع را بیش از گذشته به عنوان یک موضوع مهم مورد مطالبه قرار دهد. و سوگ این عزیزان مقدمه‌ای باشد برای این این حوادث.

وی تاکید کرد: این اتفاق تلخ باید دریچه‌ای باشد به سوی روشنایی و مقدمه‌ای باشد برای صیانت از جامعه‌ی خبرنگاری در مقابل حوادثی مشابه که در این صورت این اتفاق به همه‌ی تلخی‌اش دریچه‌ای به روشنایی باز خواهد کرد.

نظرات بسته شده است.