از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94182

185 بازدید

روابط عمومی و وظایف حرفه‌ای؟ دکتر احمد یحیایی ایله ای   وقتی سخن از وظایف روابط عمومی می شود بدون درنگ از ارتباطات (درون سازمانی و برون سازمانی) به عنوان وظیفه بنیادین روابط عمومی یاد می شود زیرا تمامی فعالیتهای روابط عمومی برای ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انجام می پذیرد. اما این وظیفه بنیادی […]

روابط عمومی و وظایف حرفه‌ای؟

دکتر احمد یحیایی ایله ای

 

وقتی سخن از وظایف روابط عمومی می شود بدون درنگ از ارتباطات (درون سازمانی و برون سازمانی) به عنوان وظیفه بنیادین روابط عمومی یاد می شود زیرا تمامی فعالیتهای روابط عمومی برای ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انجام می پذیرد. اما این وظیفه بنیادی در قالب چهار وظیفه حرفه ای (اجرایی) به عمل در می آید. یعنی در واقع تمامی فعالیتهای روابط عمومی را می توان به چهار دسته وظیفه اجرایی تقسیم بندی کرد تا ما را در شکل دهی ساختار، تدوین شرح وظایف و تقسیم وظایف بهتر یاری کند. این وظایف عبارتند از: مطالعات، انتشارات، تبلیغات و تشریفات.

  • مطالعات: روابط عمومی بایستی با نظرسنجی از اقدامات، تحلیل محتوای پیامهای ارتباطی و تبلیغاتی و پشتیبانی مطالعات اجتماعی در سازمان وظیفه مطالعاتی و تحقیقاتی خود را انجام دهد.
  • انتشارات: تکثیر و توزیع پیامهای مورد نظر سازمان در قالب نشریات (معرفی دیدگاهها و پیامها) و بروشورها (معرفی محصولات و خدمات) بخش دیگری از وظایف روابط عمومی‌هاست.
  • تبلیغات: مجموعه فعالیتهایی که در قالب عکس و فیلم و پوستر انجام می گیرد.
  • تشریفات: برنامه ریزی و برگزاری جلسات مهم، گردهمایی ها، نمایشگاهها و بازدیدها در حوزه تشریفاتقرار می گیرند.

نظرات بسته شده است.