از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94121

304 بازدید

یادداشت: از کرونا هم می‌گذریم این روزها کروناویروس سایه بسیار سنگینی رو جامعه ایران انداخته است. با اینکه ما برای فرهنگ‌سازی خوب در جامعه پیرامون مسائل بهداشتی نیاز به زمان بیشتری داریم اما در همین مدت هم واکنش فرهنگی مردم خوب و قابل قبول بود. مردم قبلا هم نشان داده‌اند از استعدا خوبی در این […]

یادداشت:

از کرونا هم می‌گذریم

این روزها کروناویروس سایه بسیار سنگینی رو جامعه ایران انداخته است. با اینکه ما برای فرهنگ‌سازی خوب در جامعه پیرامون مسائل بهداشتی نیاز به زمان بیشتری داریم اما در همین مدت هم واکنش فرهنگی مردم خوب و قابل قبول بود. مردم قبلا هم نشان داده‌اند از استعدا خوبی در این خصوص برخوردارند.

در خصوص کمبود ماسک و مشکلاتی از این قبیل در کشورهایی چون کره جنوبی هم مشاهده می‌شود بطور مثال مردم صف طولانی برای تهیه ماسک تشکیل داده‌اند و …

در ژاپن یا یا کشورهای دیگر هم پیش می‌آید که عده‌ای قلبل بخواهند از خود بی‌فرهنگی نشان دهند.

در همین چین کلیپی پخش شد که عده‌ای از بیماران کرونا تلاش می‌کردند با رساندن خود به سایرین، آنها را هم بیمار کنند.

در مجموع ممکن است چنین حرکاتی در کشورهای اروپایی هم مشاهده شود که نباید کل فرهنگ آن کشور را زیر سوال برد.

به هرحال باید قبول کرد در کشور ما هستند افرادی که در روستاهای دورافتاده زندگی می‌کنند و آنها نه‎‌تنها به رسانه‌های فضای مجازی دسترسی ندارند بلکه حتی نمی‌توانند به دلیل مشکلات و گرفتاری‌ها روزی ۱۰ دقیقه هم برنامه‌های صدا و سیما را دنبال کنند. بنابراین نباید از این افراد توقع بالایی داشت و اگر حرکت زشتی از چند نفر دیدیم آن را به کل جامعه تعمیم دهیم.

به فضل پروردگار ما می‌توانیم با رعایت بیشتر اصول بهداشتی توصیه شده توسط پزشکان و کارشناسان هیولای کرونا را شکست دهیم و بر آن فائق آئیم.

و البته که مسئولان، پزشکان و اهالی رسانه نباید از این ویروس لعنتی بترسیم اما ترسانده اورژانسی عده‌ای اندک که هنوز به مخرب و کشنده بودن این ویروس اعتقادی ندارند، بد نیست!

نویسنده خطرنگار

نظرات بسته شده است.