از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94091

211 بازدید

متن و حاشیه تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای نژادپرستانه در تبریز! حواشی عجیب در تبریز؛ از شعار “ترکیه” تا درگیری در فرودگاه پیروزی درخشان استقلال برابر تراکتورسازی هواداران این تیم را امیدوار کرده است. حالا طرفداران این تیم پایتخت نشین به این دلخوشند که این خیز بلند به سمت صدر جدول تداوم داشته باشد. […]

متن و حاشیه تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای نژادپرستانه در تبریز!
حواشی عجیب در تبریز؛ از شعار “ترکیه” تا درگیری در فرودگاه

پیروزی درخشان استقلال برابر تراکتورسازی هواداران این تیم را امیدوار کرده است. حالا طرفداران این تیم پایتخت نشین به این دلخوشند که این خیز بلند به سمت صدر جدول تداوم داشته باشد. هواداران استقلال از ابتدای فصل از وضعیت تیم راضی نبودند و بار‌ها علیه مدیران باشگاه شعار دادند. با این حال همیشه از استراماچونی مربی ایتالیایی تیم حمایت کرده اند.

حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزشیخ دیاباته با هت تریک در بازی با تراکتورسازی از فشار های هواداران و رسانه‌ها به خود کاست

فرارو- استقلال تهران شب گذشته در دیداری مهم برابر تیم فوتبال تراکتورسازی به پیروزی حساب شده و حیاتی رسید. این دیدار که در تبریز برگزار شد، به عقیده برخی ناظران فراتر از لیگ ایران و نتیجه آن هم برای فوتبالدوستان غافلگیر کننده بود. استقلال تیم مدعی تراکتورسازی را ۴ بر دو شکست داد تا خود نیز به جمع مدعیان اضافه شود.

به گزارش فرارو، در حساس‌ترین بازی از هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در تبریز با نتیجه ۴-۲ از سد تراکتور گذشت و ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام تبریز از نزدیک نظاره‌گر یکی از سنگین‌ترین شکست‌های خانگی تیم‌شان در سال‌های اخیر بودند.

استقلال در هشت سال گذشته موفق به پیروزی در تبریز نشده بود. این تیم با این برد، هزارمین امتیازش در تاریخ لیگ برتر را به دست آورد.

از سوی دیگر از اول اسفند ۱۳۹۲ که تراکتور در خانه با سه گل به راه آهن باخت، این سنگین‌ترین شکست خانگی تراکتور است.

از نکاته جالب توجه این هفته لیگ این بود که پنج بازی از هشت مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافت، اما بازی بزرگ در تبریز شش گل داشت. اگر درخشش دروازه‌بانان دو تیم نبود توپ‌های بیشتری از خط دروازه‌ها می‌گذشت.

مصطفی دنیزلی مربی تراکتورسازی در این بازی چهار تغییر در ترکیب اصلی تیمش اعمال کرد. او خانزاده، انصاری، فورچونه و شجاعی را روی نیمکت نشاند. ضمن اینکه پست برخی بازیکنان را هم تغییر داد. این تغییرات، ساختار دفاعی سرخپوشان تبریز را دچار اختلال کرد و این فرصت را به شیخ دیاباته داد تا هت تریک کند. شیخ دیاباته‌ای که در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی از عملکردش شده بود. مهاجم بلند قامت مالیایی استقلال که تاکنون گلی به ثمر نرسانده، با گل‌هایش در تبریز مهم‌ترین برد استقلال را رقم زد.

دیاباته در آغاز بازی برخوردی شدید با رشید مظاهری داشت که منجر به مصدومیت دروازه‌بان تراکتور شد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری به ایسنا گفت: داور باید مهاجم استقلال را اخراج می‌کرد. همچنین نوید مظفری زاده نیز معتقد است باید دیابانه اخراج می‌شد، اما حسین عسگری رییس سابق کمیته داوران نظر دیگری دارد و می‌گوید: «برخورد شدیدی نبود. داور می‌توانست به کارت زرد بسنده کند.»

محمد فنایی پیشکسوت داوری نیز در این باره معتقد است: «خطای دیاباته شایسته دریافت کارت زرد بود و اینکه گفته می‌شود باید اخراج می‌شد به نظرم بنده درست نبود، ولی تعجب کردم که داور چرا به دیاباته کارت زرد هم نداد و قطعا با توجه به تجربه‌ای که دارد، می‌خواست جو بازی را کنترل کند.»

در بازی شب گذشته اشکان دژاگه و سوگیتا به دلیل مصدومیت و بیماری در ترکیب تراکتور قرار نگرفتند و این تیم با توجه به توقف رقیبان اصلی یعنی سپاهان، پرسپولیس و شهر خودرو فرصت ایدئال صعود به صدر جدول را از دست داد.

حالا سپاهان با ۱۹ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد. تراکتور و شهر خودرو ۱۷ امتیازی‌اند. پرسپولیس، صنعت نفت و فولاد ۱۶ امتیاز به دست آورده‌اند. استقلال با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد تا ضمن کاهش فاصله با صدرنشینان، به رده هفتم صعود کند.

پس از بازی استقلال و تراکتورسازی استراماچونی گفت: “من به بازیکنانم گفتم زیاد خوشحالی نکنند، چون خیلی کار داریم.”

همچنین حسن فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال وعده داد که این تیم بهتر هم خواهد شد. او اعلام کرد که استقلال به دنبال یک مهاجم جدید است.

پیروزی درخشان استقلال برابر تراکتورسازی هواداران این تیم را امیدوار کرده است. حالا طرفداران این تیم پایتخت نشین به این دلخوشند که این خیز بلند به سمت صدر جدول تداوم داشته باشد. هواداران استقلال از ابتدای فصل از وضعیت تیم راضی نبودند و بار‌ها علیه مدیران باشگاه شعار دادند. با این حال همیشه از استراماچونی مربی ایتالیایی تیم حمایت کرده اند.
حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزهواداران تراکتورسازی علیه کردها شعار دادند و با سلام نظامی از دولت ترکیه حمایت کردند
جنجال شعار‌های عجیب هواداران تراکتورسازی
اما جدای از اتفاقات بازی روی سکو‌های ورزشگاه یادگار امام تبریز، اتفاقاتی ناخوشایند رخ داد که با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

هواداران تراکتور سازی در بازی شب گذشته شعار‌هایی علیه “کردها” و همچنین “وریا غفوری” بازیکن کرد زبان تیم فوتبال استقلال تهران سر دادند. شعار‌ها از دید ناظران نژاد پرستانه بوده و قاعدتا باید با واکنش تند فدراسیون فوتبال روبه رو شود. (فیلم حمایت برخی از تماشاگران از ترکیه را اینجا ببینید)

شعار‌های هواداران تراکتورسازی در دفاع از ترکیه در حمله به کرد‌های سوریه بود. شعار علیه وریا غفوری نیز به این خاطر بود که او چند باری در حمایت از کرد‌های سوریه در برابر تهاجم ترکیه موضع گیری کرده بود.

هواداران تراکتورسازی در بازی‌های قبلی خود نیز حواشی اینچنینی خلق کرده بودند. حالا اقدام تازه آن‌ها با استقبال برخی رسانه‌های ترکیه نیز همراه شده است.

در همین راستا امروز نماینده ارومیه خواستار برخورد با عاملان شعار‌های نژاد پرستانه در بازی تراکتورسازی تبریز شد.

نادر قاضی‌پور در گفتگو با خانه ملت با اشاره به حواشی ایجاد شده در دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی در تبریز و سردادن شعار‌های غیر اخلاقی و سیاسی از سوی هواداران تیم تراکتورسازی، گفت: “قطعا باید با افرادی که شعار‌های انحرافی سر می‌دهند و فضای پاک ورزش را آلوده می‌کنند، برخورد انضباطی شود.”

او احترام به تمام اقوام و مذاهب در کشور را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: «رفتار‌های نژادپرستانه همانطور که در سایر کشور‌ها نیز مورد پذیرش نیست در ورزش ما نیز باید ریشه کن شود و قطعا تقبیح و برخورد با چنین رفتار‌هایی موثر خواهد بود.»
حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزاستقبال یک رسانه ترکیه از اقدام هواداران تراکتورسازی
بسیاری از هواداران فوتبال نیز ویدئو‌های هواداران تراکتورسازی منتشر کرده و معتقدند که فدراسیون فوتبال باید برخوردی قاطع با رفتار‌های اینچنینی داشته باشد.

اما مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی می‌گوید که در دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال شعار نامتعارفی از سوی هواداران تبریزی داده نشده است.

ایوب بهتاج شعار هواداران تراکتور علیه کرد‌ها و وریا غفوری را به شدت تکذیب کرد و گفت: «من چنین فیلمی ندیدم. ولی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نداده است! ای کاش دوستان در استادیوم بودند و فضا را می‌دیدند. حتی در مورد اینکه گفته می‌شد قرار است به وریا غفوری توهین شود، هم هیچ اتفاق بدی رخ نداد. در این مورد آقای فتحی را شاهد می‌گیرم، هر حرفی او بزند قبول دارم.»
حاشیه و متن تراکتورسازی-استقلال؛ خیز بلد آبی‌ها و شعارهای عجیب در تبریزاستراماچونی برنده اصلی بازی با تراکتورسازی بود، محبوبیت او میان هواداران استقلال افزایش یافته است
درگیری در فرودگاه
حواشی حضور تیم استقلال فقط به زمین فوتبال و سکو‌ها ختم نشد و این تیم در فرودگاه مدنی تبریز نیز با مسئله دیگری دست و پنجه نرم کرد.

تأخیر اعضای تیم استقلال برای رسیدن به پرواز تبریز – تهران، باعث درگیری آن‌ها با برخی از مسافران هواپیما شد. (فیلم درگیری را اینجا ببینید)

ماجرا هم از بی برنامه‌گی در فوتبال ایران ناشی می شود. چند روز قبل، سازمان لیگ از تغییر زمان دیدار استقلال با تراکتور خبر داد و اعلام کرد که بازی به جای ۱۵:۳۰ ساعت ۱۸ برگزار می‌شود. باشگاه استقلال به تغییر برنامه اعتراض و اعلام کرد که پیش از این، بلیت پرواز بازگشت به تهران را برای ساعت ۲۱ رزرو کرده و با توجه به زمان برگزاری بازی، به پرواز نمی‌رسند. استقلالی‌ها همچنین به سازمان لیگ اعلام کردند که در صورتی که به پرواز نرسند، باید یک روز بعد به تهران بازگردند و آن وقت روز سه‌شنبه در هفته دهم لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان بازی نخواهند کرد.

سازمان لیگ و اداره کل ورزش استان آذربایجان شرقی و شورای تأمین استان به باشگاه استقلال تضمین می‌دهند که مشکلی برای پرواز آن‌ها بوجود نمی‌آید و بازی در ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد. استقلالی‌ها بعد از بازی طبق پیش‌بینی دیر به فرودگاه شهید مدنی رسیدند، اما با رایزنی‌های صورت گرفته، هواپیما پرواز نکرد و منتظر استقلالی‌ها ماند. زمانی که اعضای تیم سوار هواپیما می‌شوند، برخی از مسافران که به دلیل تأخیر پرواز کلافه شده بودند، به استقلالی‌ها اعتراض می‌کنند. برخی نیز که طرفدار تراکتور بوده و از باخت تیم‌شان ناراحت بودند، با برخی از بازیکنان استقلال درگیر می‌شوند. در نهایت پرواز با حدود دو ساعت تاخیر فرودگاه شهید مدنی را ترک کرد.

منبع: فرارو

نظرات بسته شده است.