از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 94081

186 بازدید

گزارش «شهروند» از ۴ چالشی‌ که مسعود سلطانی‌فر را درگیر کرده است دغدغه‌های تحمیلی به وزیر ورزش شهروند| برخی اتفاقات رخ‌داده و البته برخی اقدامات انجام‌نشده در ورزش، کار سختی را در ماه‌های آینده تا پایان‌ سال ٩٨ پیش روی وزارت ورزش قرار داده است. از تعلیق فدراسیون جودو تا ماجرای حل‌نشدنی خصوصی‌سازی استقلال و […]

گزارش «شهروند» از ۴ چالشی‌ که مسعود سلطانی‌فر را درگیر کرده است
دغدغه‌های تحمیلی به وزیر ورزش

شهروند| برخی اتفاقات رخ‌داده و البته برخی اقدامات انجام‌نشده در ورزش، کار سختی را در ماه‌های آینده تا پایان‌ سال ٩٨ پیش روی وزارت ورزش قرار داده است. از تعلیق فدراسیون جودو تا ماجرای حل‌نشدنی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و البته برگزارنشدن انتخابات برخی از فدراسیون‌های بدون رئیس به علاوه ورود زنان به ورزشگاه، جزو دغدغه‌های بزرگ این روزهای وزیر ورزش و معاونانش به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد وزیر ورزش برای این‌که ورزش ایران را به سوی موفقیت در المپیک و رویدادهای بزرگ در آینده پیش ببرد، باید برخی کارها را در فهرست اقدامات فوری خود بگذارد.
جودو چه زمانی رفع تعلیق می‌شود؟
تعلیق فدراسیون جودوی ایران بعد از اتفاقاتی که برای سعید ملایی در مسابقات جهانی ٢٠١٩ ژاپن رخ داد، بعد از گذشت یک ماه هنوز رفع نشده و اخبار امیدوارکننده‌ای هم از فدراسیون جهانی به گوش نمی‌رسد. با این‌که متولی اصلی رشته جودو در ایران، فدراسیون جودو به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز باید برای حل این مسأله با نگاه ملی وارد صحنه شوند و برای رفع تعلیق جودو آستین بالا بزنند. البته فدراسیون جودو با هماهنگی کمیته المپیک و وزارت ورزش شکایت‌نامه خود را به دادگاه CAS ارسال کرده و منتظر اعلام رأی این دادگاه است، اما به نظر می‌رسد نیاز است با لابی‌های سطح بالا سایه تعلیق از سر جودوی ایران برداشته شود. در‌ مسابقات المپیک این رشته می‌تواند علاوه بر کسب سهمیه حتی جزو شانس‌های کسب مدال در توکیو ٢٠٢٠ باشد.
فدراسیون‌های بلاتکلیف رئیس‌دار شوند
یکی دیگر از مواردی که به چالشی در ماه‌های باقیمانده از ‌سال ٩٨ برای وزارت ورزش تبدیل شده، اداره برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست است. والیبال، رزمی، همگانی، تنیس و دوومیدانی فدراسیون‌هایی است که هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند. شاید در این میان اهمیت تعیین تکلیف فدراسیون‌های والیبال و دوومیدانی بیش از سایر فدراسیون‌ها باشد. در ‌سال المپیک قرار داریم و این دو رشته که خود را برای این رویداد بزرگ آماده می‌کنند، قطعا در دوران سرپرستی با بلاتکلیفی‌های زیادی مواجه خواهند بود. والیبال ایران حدود ١١ ماه است که با سرپرست کار خود را دنبال می‌کند و با وجود ثبت نام از نامزدها هنوز هم خبری از برگزاری انتخابات نیست. این درحالی است که تیم‌ ملی والیبال در مسابقات اخیر خود نتایج خوبی کسب نکرده و کمتر از سه ماه دیگر قرار است در مرحله نهایی انتخابی المپیک در قاره آسیا حاضر شود که فقط قهرمان آن به المپیک صعود می‌کند. دوومیدانی هم که تاکنون دو سهمیه المپیک توسط احسان حدادی و حسن تفتیان کسب کرده، قطعا با داشتن رئیس می‌تواند با ثبات بیشتری کار خود را پیش ببرد.
خصوصی‌سازی سرخابی‌ها با قید فوریت
با این‌که وزارت ورزش تلاش زیادی کرده مقدمات خصوصی‌شدن دو باشگاه پرطرفدار ایران یعنی استقلال و پرسپولیس را فراهم کند، تاکنون موفق به این کار نشده است. از‌ سال گذشته وزیر ورزش با همکاری هیأت دولت و البته مجلس شورای اسلامی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار داد، اما فراهم نبودن شرایط باعث شد تا بار دیگر این ماجرا به تعویق بیفتد. چند روز قبل، بار دیگر سلطانی‌فر روی واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تأکید و حتی تقی‌زاده، معاون پارلمانی وزارت ورزش را برای انجام این کار به‌صورت مستقیم مامور کرد. به نظر می‌رسد برای این‌که حداقل تا پایان دوره فعلی وزارت ورزش این طلسم قدیمی شکسته شود، وزیر ورزش باید به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس قید فوریت بدهد. به نظر می‌رسد برخی اختلاف سلیقه‌ها باعث شده تاکنون قدم مثبتی در این زمینه برداشته نشود. بی‌شک اگر سلطانی‌فر بتواند تا پایان دوره وزارت خود سرخابی‌ها را به دو باشگاه خصوصی تبدیل کند، نام خود را در تاریخ ماندگار خواهد کرد.
پای زنان تماشاگر به لیگ باز می‌شود؟
یکی دیگر از چالش‌های مهم برای وزارت ورزش در ماه‌های آینده که خواسته خیلی از زنان ایرانی است، بازکردن پای زنان به استادیوم‌ها در بازی‌های لیگ برتر است. درحالی‌که در بازی با کامبوج برای نخستین بار زنان به صورت غیرگزینشی و با خریداری بلیت وارد استادیوم آزادی شدند و بازی تیم‌ملی را از نزدیک تماشا کردند، اکنون موضوع فراتر رفته و همه انتظار دارند شرایط برای حضور زنان در بازی‌های لیگ برتر نیز فراهم شود. وزیر ورزش هم اخیرا با خوشبینی دراین‌باره صحبت کرده و از ادامه‌داربودن حضور زنان در ورزشگاه خبر داده بود، اما این‌که چه زمانی امکانات و زیرساخت‌های ورود زنان به تمام ورزشگاه‌های کشور فراهم شود، مشخص نیست.

نظرات بسته شده است.