از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93916

679 بازدید

به گزارش جمعه شب خبرنگار خطرنگار، از مسکو، این مراسم فرهنگی ساعاتی پیش در تئاتر «اوکولا دوما استانیسلاوسکووا» (نزدیک خانه استانیسلاوسکی) با کنسرت موسیقی سنتی به نام «تحسین آزادی» (بروسی واستورگ آسواباژدنیا) به رهبری نوید دهقان برگزار شد.در این برنامه همچنین هنرمندان نمایش‌های آیینی سنتی از جمله تعزیه، نقالی و سیاه بازی اجرا کردند.در ادامه […]

به گزارش جمعه شب خبرنگار خطرنگار، از مسکو، این مراسم فرهنگی ساعاتی پیش در تئاتر «اوکولا دوما استانیسلاوسکووا» (نزدیک خانه استانیسلاوسکی) با کنسرت موسیقی سنتی به نام «تحسین آزادی» (بروسی واستورگ آسواباژدنیا) به رهبری نوید دهقان برگزار شد.
در این برنامه همچنین هنرمندان نمایش‌های آیینی سنتی از جمله تعزیه، نقالی و سیاه بازی اجرا کردند.
در ادامه مراسم پیام «ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ روسیه قرائت شد که در آن وی ضمن خوشامد گویی و تبریک به مناسبت گشایش هفته تئاتر به توسعه همکاری های فرهنگی میان ایران و روسیه در سال های اخیر اشاره کرد.
وی در پیام خود خاطرنشان کرد: طرف ایرانی در همایش فرهنگی بین المللی سن پترزبورگ شرکت می کند و برای تعمیق همکاری ها بین ایران و روسیه در حوزه های تولید فیلم و تشویق تماس های مستقیم بین چهره های فرهنگی و انتشار کتاب توافق هایی بدست آمده است.
وزیر فرهنگ روسیه ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ در روسیه روزهای فرهنگی ایران برگزار شد و برنامه هایی که در چارچوب این روزها برگزار شد مورد استقبال فرهنگ دوستان روس قرار گرفت.
مدینسکی در پیام خود افزود: اطمینان دارم که ایده برگزاری هفته تئاتر ایران در چارچوب سال تئاتر در مسکو عزم راسخ ما برای توسعه همکاری های فرهنگی دو کشور را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: از صمیم قلب آرزو می کنم که مهمانان این جشن خاطرات بیاد ماندنی از آشنایی با فرهنگ غنی و خودکفای ایران داشته باشند و امیدوارم تبادل تئاتر دو کشور به سنت نیکو تبدیل شود.
هفته تئاتر ایران توسط «مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکو فسکی مسکو» و با همکاری «اوکولا دوما استانیسلاوسکووا» برگزار می شود.
مطابق برنامه اعلام شده، روز ۳۰ ماه مارس (۱۰ ماه فروردین) نمایشنامه ای به نام «مدیا» از گروه «نیکا تئاتر» تهران به نمایش درخواهد آمد.
روز ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) نمایشنامه «اپوکوم» در بزرگداشت استادان تئاتر مرشد ترابی و سعدی افشار بر روی صحنه خواهد رفت.
در همان روز نمایشنامه ساکن ساکت از گروه تئاتر سایه از تهران اجرا خواهد شد.
روز اول ماه آوریل (۱۲ فروردین) نیز نمایشنامه ای به نام «خودخواری» به کارگردانی «حسین نورشرق» نمایش داده خواهد شد.
ویکتوریا پان مسئول بخش همکاری های بین المللی کنسرواتوری مسکو به خبرنگار خطرنگار، گفت که بلیت این تئاترها از ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ روبل (از حدود ۵ دلار تا ۴۰ دلار) قیمت گذاری شده اند و از طریق باجه بلیت فروشی در مسکو و نیز سایتی به نام LISTIM.COM ویژه اعلانات رویدادهای فرهنگی به فروش می رسند.
اروپام*۳۹۱*۱۳۴۶**

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران


روسیه


هفته تئاتر

نظرات بسته شده است.