از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93914

264 بازدید

به گزارش خطرنگار، پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز جمعه به نقل از حیدر اسکندرپور افزود: شهرداری شیراز برنامه مدون سالیانه برای لایروبی کانال ها و پاکسازی تمامی مسیل ها و جوی های سطح شهر دارد و بر اساس این برنامه مشخص در فصل تابستان مسیل ها و جوی ها پاکسازی می شوند تا برای بارش […]

به گزارش خطرنگار، پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز جمعه به نقل از حیدر اسکندرپور افزود: شهرداری شیراز برنامه مدون سالیانه برای لایروبی کانال ها و پاکسازی تمامی مسیل ها و جوی های سطح شهر دارد و بر اساس این برنامه مشخص در فصل تابستان مسیل ها و جوی ها پاکسازی می شوند تا برای بارش باران در فصل پاییز و زمستان آماده شود.
** علت حادثه باید پس از بررسی کارشناسان و متخصصان اعلام شود
شهردار شیراز با بیان اینکه معتقدیم در ساعات اولیه اینگونه حوادث نمی توان اظهار نظر دقیقی در خصوص علت اصلی حادثه کرد، گفت: علت حادثه باید پس از بررسی کارشناسان و متخصصان اعلام شود.
وی ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه سیل دروازه قرآن و شهروندان شیرازی افزود: در شهرداری کارگروهی تشکیل شده و سوابق حادثه در حال بررسی است که طی روزهای آینده تیم کارشناسی نتیجه حاصل را ارائه خواهند کرد؛ همچنین در استانداری و شورای شهر نیز کارگروهی مشابه تشکیل شده است.
** بکارگیری ۲ هزار نیروی شهرداری در ساعت وقوع حادثه
اسکندرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز گفت: مجموعه شهرداری از ابتدای وقوع سیل پنجم فروردین ماه در دروازه قرآن با تمام توان به دنبال مدیریت شرایط بعد از حادثه و بازگرداندن هر چه سریعتر شهر به حالت عادی بود.
شهردار شیراز با بیان اینکه در حادثه سیل دروازه قرآن با بیش از ۲ هزار نیرو از همان ساعت وقوع حادثه شروع به خدمت رسانی کردیم، گفت: پس از حدود ۶ ساعت از وقوع حادثه سیل دروازه قرآن با همدلی و همراهی همه دستگاه ها و کمک های مردمی، شیراز به حالت عادی بازگشت و تردد در محور دروازه قرآن نیز انجام شد و این یک نقطه قوت محسوب می شود.
** لایروبی مجدد کانال های محله سعدی
شهردار شیراز همچنین با اشاره به سیلاب ششم فروردین ماه جاری محله سعدی گفت: در جلسه اخیر با شهرداران مناطق ۱۱گانه اقدام به تقسیم بندی منطقه آسیب دیده سعدی کردیم و طبق این تقسیم بندی از چهارشنبه عملیات لایروبی مجدد کانال های این محله آغاز شد.
اسکندرپور افزود: بازرسان نیز بر کار لایروبی مجدد این کانال ها نظارت می کنند، همچنین همزمان با پاک کردن آثار سیل در محله سعدی ، تمهیدات لازم برای سامانه بارشی پیش رو پیش بینی می شود و شهرداری شیراز برای شرایط بارانی آمادگی کامل دارد.
** بسیج سه هزار نیروی شهرداری در محله سعدی
شهردار شیراز با اشاره به وقوع حادثه سیل در محله سعدی در ششم فروردین ماه اضافه کرد: برای مدیریت این حادثه با هماهنگی پلیس راهور اقدام به کنترل ترافیک و کاهش عبور و مرور به ویژه در محدوده رودخانه خشک و منطقه شرق شیراز کردیم.
وی با بیان اینکه پس از بارندگی روز سه شنبه و حادثه سیل در سعدی، یک بسیج عمومی در شهرداری شکل گرفت و تمامی امکانات حوزه های مختلف مدیریت شهری را در این منطقه متمرکز کردیم، گفت: با بسیج نیروها ابتدا معابر اصلی و سپس معابر فرعی و کوچه ها را بازگشایی کردیم، حجم آب را کاهش دهیم و پس از آن اقدام به تمیز کردن و شستشوی محدوده کردیم همچنین بسیجیان و مردم نیز تخلیه آب منازل را بر عهده دارند.
اسکندرپور ضمن اشاره به حضور شهرداران مناطق یازده گانه شیراز و نیروهای اجرایی مناطق در محله سعدی افزود: در روزهای چهارشنبه هفتم فروردین ماه و پنج شنبه هشتم فروردین ماه بیش از سه هزار نفر از نیروهای شهرداری با برنامه ریزی و اولویت بندی در سطح مناطق ۳ و ۱۱ (محدوده آسیب دیده از حادثه سیل) مستقر شدند و هم اکنون در حال پاکسازی و بهسازی محدوده منطقه هستند.
شهردار شیراز ضمن اشاره به اینکه تلاش داریم در هفته آینده محله سعدی و سایر محلات آسیب دیده از حادثه سیل را به حالت عادی بازگردانیم، افزود: به شهروندان و به ویژه ساکنین محله سعدی قول می دهم که با همتی که در همه دستگاه ها وجود دارد بتوانیم طی چند روز آینده وضعیت این محله را ساماندهی کنیم.
** «مهمان نوازی» و «مهربانی» شیراز بار دیگر در جهان شهره شد
شهردار شیراز ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه تلخ سیل در این کلانشهر افزود: پس از این حادثه در نتیجه مهربانی و همگامی مردم و مسئولان بار دیگر صفت مهمان نوازی شیرازی ها در کشور و جهان پرآوازه و «مهمان نوازی» و «مهربانی» به ویژگی خاص شیراز تبدیل شد.
اسکندرپور با بیان اینکه در این حادثه همه نهادها همچون شهرداری، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای امدادی، گروه های مردم نهاد رسانه ها و شهروندان در کنار یکدیگر بودند یک صحنه بی نظیر از همبستگی، همراهی و همدلی را نمایش دادند، خاطرنشان کرد: در ۴۸ ساعت اولیه حادثه همه نیروهای شهرداری اعم از نیروهای ستادی، مدیران ارشد و میانی و نیروهای اجرایی کنار یکدیگر بودند و حتی در این دو روز لحظه ای چشم بر هم نگذاشتند.
وی ادامه داد: لازم می دانم از همه همکارانم در مجموعه شهرداری به ویژه پاکبان ها و نیروهای خدمات شهری تشکر کنم. در این حادثه صحنه هایی از ایثار و تلاش پاکبان ها را دیدم و افتخار می کنم که همکار پاکبان ها هستم.
وی ضمن یادآوری اینکه شهرداری شیراز امسال تلاش کرد تا نوروز زیبایی را تقدیم به شهروندان و مردم ایران کند، گفت: بلافاصله پس از ساماندهی وضعیت و زدودن آثار گل و لای دوباره شیراز را برای مردم شیراز و ایران بهاری خواهیم کرد.
شهردار شیراز در انتها خطاب به شهروندان اعلام کرد: شهرداری شیراز بیشترین تلاش خود را برای ساماندهی وضعیت پس از سیل دارد و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. ما پاسدار و قدردان همدلی مردم هستیم و برای پاسداری از این همدلی تلاش دوچندانی خواهیم داشت.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن ۱۹ کشته ، ۱۰۷ مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت. ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری شیراز


سیل شیراز


دروازه قرآن

نظرات بسته شده است.