از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93877

304 بازدید

به گزارش جمعه شب خطرنگار، به نقل از اسپوتنیک، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت که مایک پمپئو وزیر خارجه کشورش به زودی پاسخ واشنگتن به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا را اعلام می کند.آبرامز با اشاره به اینکه فهرستی از اقدامات تقابلی در روابط آمریکا و روسیه آماده شده است، افزود: […]

به گزارش جمعه شب خطرنگار، به نقل از اسپوتنیک، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت که مایک پمپئو وزیر خارجه کشورش به زودی پاسخ واشنگتن به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا را اعلام می کند.
آبرامز با اشاره به اینکه فهرستی از اقدامات تقابلی در روابط آمریکا و روسیه آماده شده است، افزود: روسیه باید هزینه این اقدام را بپردازد.
ساعاتی پیش نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ارتباط با استقرار نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در ونزوئلا گفت که آمریکا استقرار نیروهای خارجی در این کشور را تهدید مستقیم علیه صلح بین المللی و امنیت منطقه می داند.
یکشنبه گذشته دو هواپیمای روسی با محموله کمک های ۳۵ تنی به همراه ۱۰۰ نظامی این کشور وارد ونزوئلا شدند که روسیه این اقدام را در چارچوب قرارداد دوجانبه سال ۲۰۰۶ میان مسکو و کاراکاس عنوان کرد.
بولتون پیشتر نیز در واکنش به اعزام نیروهای روسیه به ونزوئلا گفت: آمریکا دخالت خصمانه قدرت های نظامی خارجی در برقراری دمکراسی، امنیت و حاکمیت قانون در نیمکره غربی را تحمل نخواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه خواستار خروج نیروهای روسیه از ونزوئلا شد اما در عین حال گفت که همه گزینه ها علیه کاراکاس روی میز است.
در همین رابطه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود، مسکو را به تشدید تنش ها در ونزوئلا متهم کرد و گفت: ایالات متحده و کشورهای منطقه ای (در آمریکای لاتین) مقابل روسیه بی کار نخواهند نشست.
وی همچنین تاکید کرد: ادامه اعزام پرسنل نظامی روس برای حمایت از نظام غیرقانونی مادورو، رنج مردمی را که از گوایدو حمایت می کنند، بیشتر می کند.
لاوروف نیز اتهام زنی های پمپئو را بی پاسخ نگذاشته و در بیانیه ای خبر داد که در تماس با وزیر امور خارجه آمریکا «از تلاش های واشنگتن برای سازماندهی کودتا در ونزوئلا» انتقاد کرده است.
تاکنون ۵۶ کشور به تبعیت از آمریکا خوان گوایدو سرکرده مخالفان را به عنوان رئیس دولت موقت در ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، اما مادورو همچنان از حمایت روسیه و چین و نهادهای دولتی کشورش از جمله ارتش برخوردار است.
شبد**۹۴۱۶**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


الیوت آبرامز


آمریکا


روسیه

نظرات بسته شده است.