از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93861

241 بازدید

به گزارش خطرنگار، وی روز جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به اینکه این افرادی که امروز در آمریکا بر سر کار هستند جنگ طلبند افزود: قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند که از جمله آنها برجام و توافق آب و هوایی پاریس بوده […]

به گزارش خطرنگار، وی روز جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به اینکه این افرادی که امروز در آمریکا بر سر کار هستند جنگ طلبند افزود: قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند که از جمله آنها برجام و توافق آب و هوایی پاریس بوده است.
وی گفت: کشور ما اخیرا سه برگ برنده در جوامع بین المللی داشته است که یکی از آنها در دادگاه لوکزامبورگ به مبلغ یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار بوده است.
وی با بیان این که آمریکا قوانین بین المللی مربوط به قدس و بلندی های جولان را هم اخیرا زیر پا گذاشت توضیح داد: زمانی که آمریکا در برجام حضور داشت می گفتند چرا شرکت های خارجی به ایران می آیند اما حالا که این شرکت ها به دلیل تحریم آمریکا از کشور خارج شدند می گویند چرا این شرکت ها رفتند.
روحانی تصریح کرد: ایران در زمینه های مختلف بین المللی توانسته پیروزی های دیگری را کسب کنند که از جمله آن نیز تاییدیه های آژانس بین المللی است.

*سال ۹۷ مردم با فداکاری فشارها را تحمل کردند
رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه ما به عنوان ملت ایران باید کنار هم باشیم، افزود: سال گذشته مردم فشارهای اقتصادی را با ایثار و فداکاری تحمل کردند و این در سایه وحدت و همدلی به وجود آمد.
وی یادآور شد: برای کاهش فشارهای اقتصادی در سال جدید مقداری به حقوق کارگران و کارمندان اضافه شده است تا از این طریق بخشی از این مشکلات رفع شود.

*عمده مباحث مربوط به سفر عراق مربوط به خوزستان بود
روحانی همچنین به سفر دو روزه خود در پایان سال گذشته به کشور عراق اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از مباحث این سفر مربوط به مسائل استان خوزستان بوده است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: لایروبی اروند رود و راه آهن شلمچه به بصره مواردی بود که در دیدار با نخست وزیر عراق برای آن توافقات جدی صورت گرفت.
وی همچنین با اشاره به هماهنگی برای رایگان شدن ویزا برای مردم دو کشور گفت: رایگان شدن ویزا از روز ۱۲ فروردین ماه اجرایی می شود.
رییس جمهوری در ادامه به موضوع رها سازی آب از سدهای استان پرداخت و گفت: ممکن است با سرازیر شدن آب به سوی هور العظیم بخشی از زمینهای هور در قسمت عراق نیز به زیر آب برود.

**دولت خسارات کشاورزان خوزستانی را پرداخت می کند
روحانی افزود: پایداری سدها و جان انسان ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش ها باید به سمتی باشد که هشدارها و خسارات به حداقل ممکن برسد.
وی با تاکید بر اینکه دولت موظف به پرداخت خسارت کشاورزان و مردم است گفت: هر جا که نیاز باشد سیلاب از زمین های کشاورزی عبور داده شوند برای حفظ جان مردم باید این کار را انجام داد و از کشاورزانی که برای زندگی و جان مردم فداکاری می کنند ، تقدیر و تشکر می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در خصوص نحوه پرداخت خسارت ها به کشاورزان عنوان کرد: پرداخت این مطالبات برای زمین هایی که بیمه دارند و یا ندارد متفاوت است.

اردکانیان نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در خوزستان
روحانی در بخش دیگری از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به برخی اختلافات در نحوه و میزان رهاسازی آب از سدهای استان، عنوان کرد: به همین منظور وزیر نیرو برای رسیدگی و تصمیم گیری نهایی در استان حضور خواهد داشت و دستگاه های اجرایی باید با وزیر نیرو در موضوع مدیریت سیلاب هماهنگ باشند.

خسارت ویژگی همیشگی سیل
روحانی همچنین در بخش دیگری از این نشست به وقوع سیل در سال ۲۰۱۸ در کشورهای ژاپن و آمریکا اشاره کرد و گفت: خسارتی که سیل به این کشورها وارد کرد به ترتیب ۱۰میلیون و سه میلیون دلار بوده است.
وی توضیح داد: اینکه سیل بیاید و هیچ خسارتی نداشته باشد ممکن نیست اما نیاز است که تلاشها به سمت کاهش حداکثری خسارت ها متمرکز شود.
رئیس جمهوری افزود: در این راستا لازم است رودخانه ها و سدها از آمادگی بیشتری برخوردار باشند.
روحانی به سیل اخیر در شمال کشور هم اشاره کرد و گفت: اینکه چرا آب در محدوده گرگان رود حرکت نمی کرد و خالی نمی شد جای سوال داشت.
وی افزود: برای خالی کردن آب جمع شده حتی مسیر جاده ها و نیز راه آهن را هم شکافتند، اما اتفاق خاصی نیفتاد و تنها از یک طرف به طرف دیگر منتقل شد.

**می توانیم از مشکلات عبور کنیم
روحانی در ادامه نیز به مقاومت های همیشگی مردم استان خوزستان در مقاطع مختلف به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم این استان همیشه در مقابل توطئه های دشمن مقاومت کرده اند.
وی افزود: این مشکلات گاهی در زمینه گرد و غبار، قطعی آب و برق و گاهی هم سیلاب است اما در همه این مقاطع با همکاری صورت گرفته از سوی مسئولان، این مشکلات رفع شده و از این به بعد هم می توان از این موانع عبور کرد.
رییس جمهوری روز جمعه در سفر به استان خوزستان ضمن بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و افتتاح فاز اول این طرح در شورای هماهنگی بحران استان خوزستان شرکت کرد.
در جریان این سفر وزیران کشور، اطلاعات، دادگستری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و نیرو وی را همراهی کردند.
۹۹۳۱/۶۰۶۴

انتهای پیام /*


سیاسی


رییس جمهوری


خوزستان


سیلاب

نظرات بسته شده است.