از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93860

376 بازدید

به گزارش خطرنگار، در جریان این رأی‌گیری که در مهلت اولیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شد، ۳۴۴ تن از نمایندگان در مقابل ۲۸۶ تن دیگر به سندی که دولت ترزا می و اتحادیه اروپا آذرماه گذشته بر سر آن به توافق رسیدند رأی مخالف دادند.قانون‌گذاران انگلیس تاکنون دو بار با اختلاف رأی بالا […]

به گزارش خطرنگار، در جریان این رأی‌گیری که در مهلت اولیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شد، ۳۴۴ تن از نمایندگان در مقابل ۲۸۶ تن دیگر به سندی که دولت ترزا می و اتحادیه اروپا آذرماه گذشته بر سر آن به توافق رسیدند رأی مخالف دادند.
قانون‌گذاران انگلیس تاکنون دو بار با اختلاف رأی بالا به طرح موردنظر دولت که بر اصل خروج و نحوه همکاری‌های آینده دو طرف موسوم به «بیانیه سیاسی» نظارت دارد رأی مخالف داده بودند. این بار دولت با حذف بیانیه سیاسی قصد داشت تا برگزیت را از بن‌بست کنونی خارج کند.
اتحادیه اروپا تا پایان امروز به «ترزا می» فرصت داده بود تا برای تعویق ضرب‌الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تاریخ ۲۲ می (اول خردادماه ۹۸)، طرح برگزیت را به تصویب برساند. اینک لندن دو هفته فرصت دارد تا طرح متفاوتی را برای خروج از اتحادیه اروپا پیشنهاد کند یا بدون توافق خارج شود.
می پیش‌تر در دیدار با اعضای فراکسیون حزب محافظه‌کار (کمیته ۱۹۲۲) گفته بود در صورت موافقت پارلمان با طرح موردنظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد. بااین‌حال مخالفت مجدد پارلمان با توافق برگزیت، ضربه مهلکی بر دولت نیمه‌جان ترزا می به‌حساب می‌آید که سرنوشت خود را به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گره‌زده است.
گزارش‌ها حاکی است که سطح نارضایتی از می به حدی رسیده است که برخی از حامیان مالی حزب محافظه‌کار از هم‌اکنون کمک‌های خود را به این حزب قطع کرده‌اند. آخرین نتایج نظرسنجی موسسه اپسوس موری هم نشان می‌دهد که سطح رضایت افکار عمومی از می به پایین‌ترین حد رسیده و تمایل دارند که از قدرت کناره‌گیری کند.
نخست وزیر انگلیس امروز ضمن ابراز تاسف از نتیجه رای پارلمان اذعان داشت که این رویه دیگر جواب نمی دهد اما دولت به تلاش خود برای خروج منظم از اتحادیه اروپا ادامه می دهد. با این حال جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، طرح های دولت محافظه کار را شکست خورده خواند و خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد.
دونالد توسک رئیس شورای اروپا هم در واکنش به نتیجه رای گیری پارلمان انگلیس خواستار برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای اروپایی در بروکسل در تاریخ ۱۰ آوریل شده است.
از نگاه کارشناسان، برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت و یا انتخابات سراسری بهترین گزینه برای خروج از بن‌بست کنونی است.
شبد**هـ ن **۹۱۲۲

انتهای پیام /*


سیاسی


انگلیس


پارلمان


برگزیت

نظرات بسته شده است.