از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93843

310 بازدید

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین تازه ترین آمار خود را در خصوص قربانیان تظاهرات بازگشت اعلام کرد.در گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده است: ۵۰ کودک و ۶ زن در تظاهرات بازگشت به دست صهیونیست ها شهید و سه هزار و ۱۷۵ کودک و یک هزار و ۸ زن نیز در جریان […]

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین تازه ترین آمار خود را در خصوص قربانیان تظاهرات بازگشت اعلام کرد.
در گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده است: ۵۰ کودک و ۶ زن در تظاهرات بازگشت به دست صهیونیست ها شهید و سه هزار و ۱۷۵ کودک و یک هزار و ۸ زن نیز در جریان این تظاهرات زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، ۶ هزار و ۸۵۷ نفر با گلوله جنگی، ۸۴۴ نفر با گلوله های فلزی و دو هزار و ۳۳۱ نفر بر اثر استشمام گاز اشک آور و یک هزار و ۹۸۹ نفر نیز در جریان درگیری زخمی شدند.
در آمار وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید شده است که در جریان اعتراضات در مرز غزه و سرزمین های اشغالی سه امدادرسان شهید و ۶۶۵ نفر نیز زخمی شدند.
بنابراین گزارش، دو خبرنگار نیز در راهپیمایی بازگشت به ضرب گلوله صهیونیست ها شهید و ۳۴۷ خبرنگار نیز زخمی شدند.
مردم غزه از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ مصادف با ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان بازگشت خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکست محاصره غزه شدند و این اقدام را هر هفته تجدید کرده اند.
راهپیمایی بازگشت در روزهای جمعه هفته های گذشته برگزار شد که این هفته به صورت استثنا روز شنبه برگزار می شود.
مردم فلسطین در نوار غزه برای مشارکت در راهپیمایی میلیونی بازگشت در سالروز آغاز این راهپیمایی در شنبه آینده و همزمان با روز زمین با هدف شکستن محاصره غزه آماده می شوند.
شبد**۹۳۶۵**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


فلسطین


غزه


تظاهرات بازگشت

نظرات بسته شده است.