از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93781

232 بازدید

صادق حقیقی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: نشت سیلاب از سیل بندها و ورود آب به داخل شبکه فاضلاب شهرها موجب افزایش شدید بار ایستگاه های پمپاژ و شبکه فاضلاب شد که این موضوع موجب کارکرد مستمر و بدون وقفه پمپ ها و در نتیجه خرابی و سوختن برخی […]

صادق حقیقی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: نشت سیلاب از سیل بندها و ورود آب به داخل شبکه فاضلاب شهرها موجب افزایش شدید بار ایستگاه های پمپاژ و شبکه فاضلاب شد که این موضوع موجب کارکرد مستمر و بدون وقفه پمپ ها و در نتیجه خرابی و سوختن برخی از آنها شد.
وی با بیان اینکه بعضی خطوط فرسوده قدیمی نیز تخریب و ریزش کردند، گفت: با وجود مشکلات پیش آمده در اثر بارندگی های شدید و بروز سیلاب در برخی از شهرها، با انجام اقداماتی از قبیل ایمن سازی و جلوگیری از ورود سیلاب و آبهای سطحی به داخل تاسیسات آب و فاضلاب، تجهیز آبگیرها و تابلوهای برق و دیزل ژنراتورها و … روند توزیع آب و دفع فاضلاب در تمامی شهرها بصورت مستمر و بدون وقفه ادامه پیدا کرده است.
حقیقی پور به دفع حدود ۲ تا پنج برابر مقدار عادی فاضلاب اشاره کرد و افزود: برای کمک به دفع سریع تر آبهای سطحی ناشی از بارندگی ها و ورود محسوس و نامحسوس سیلاب به داخل شهر، عملیات پمپاژ ترکیب فاضلاب شهری و آبهای سطحی از ایستگاه های پمپاژ دفع فاضلاب در شهرهای مختلف استان بین ۲ تا پنج برابر مقدار عادی انجام شد.
وی اضافه کرد: با اجرا و جابجایی خطوط لوله خروجی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب، از قطع پمپاژ فاضلاب و برگشت آب رودخانه های طغیانی به داخل ایستگاه ها جلوگیری شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت آبفا خوزستان با اشاره به توزیع آب در شهرها و روستاهای استان خوزستان گفت: به منظور تامین و تضمین کیفیت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای در معرض سیل حدود ۵۰ هزار لیتر آب معدنی بسته بندی شده توزیع و عملیات تحویل آب بهداشتی توسط تانکرها در شهرهای مختلف که با کاهش تولید آب مواجه بودند انجام شد.
وی با اشاره به شهرهایی که وضعیت تاسیسات آب آنها درمعرض مشکلات سیل قرار گرفته است، افزود: مشکلاتی در تاسیسات آب ۱۰ شهر خوزستان شامل لالی، سالند، هفتکل، آقاجری، ایذه، دهدز، هندیجان، رفیع، شوشتر و مسجد سلیمان در سیل اخیر به وجود آمد و این تاسیسات ۴۳۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.
وی اضافه کرد: شرکت آبفا خوزستان با تلاش شبانه روزی توانست مشکل تامین آب را در این شهرها برطرف کند و ما به مردم شریف خوزستان قول خواهیم داد با تلاش شبانه روزی در تامین آب اقدامات لازم را انجام دهیم.
مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به خسارت وارده به تاسیسات فاضلاب در شهرهای خوزستان گفت: ۹۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات بخش فاضلاب ۷ شهر سوسنگرد، دزفول، ماهشهر، بندر امام، رفیع، چمران و بستان وارد شد که با اعزام نیرو به این شهرها مشکلات تا حدودی برطرف شده و اقدامات لازم در حال انجام است.
وی افزود: آبفای خوزستان با مدیریت ۱۷۱ حلقه چاه، ۲۱ تصفیه خانه آب، ۸۴ ایستگاه پمپاژ آب و حدود ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، ۱۲۱ باب مخزن ذخیره با ظرفیت مجموع ۷۰۰ هزار مترمکعب آب مورد نیاز را تامین می کند.
مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: حدود ۲۷۵۰ کلیومتر شبکه و خطوط انتقال، ۱۹۰ واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب و هفت واحد تصفیه خانه فعال در بخش فاضلاب در ۱۶ شهر خوزستان امر جمع آوری و دفع و تصفیه فاضلاب شهرها را انجام می دهند.
وی افزود: سازمان آب و برق عصر دیروز با صدور سه اطلاعیه، نسبت به وقوع سیلاب در ۱۸ روستای حاشیه دز، ۳۳ روستا و سه شهر در حاشیه کرخه و ۱۸ روستا در حاشیه کارون هشدار داد و ضمن انتشار فهرست این روستاها از دستگاه های اجرایی خواست برای حفاظت از ساکنان و تخلیه روستاها آمادگی داشته باشند.
حجم فعلی آب در مخزن سد کرخه ۵٫۱ میلیارد مترمکعب، سد دز ۲٫۴ میلیارد مترمکعب، سد گتوند علیا (کارون) ۴٫۱ میلیارد مترمکعب و سد مارون ۱٫۸ میلیارد مترمکعب است.
هواشناسی بارش باران در هفته آینده را پیش بینی کرده است.
سازمان آب و برق خوزستان هشدار داده است که خروجی سد کرخه از حدود ۶۰۰ مترمکعب برثانیه فعلی ممکن است به یک هزار مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز از یک هزار و ۳۰۰ مترمکعب برثانیه فعلی به بیش از ۲ هزار مترمکعب برثانیه برسد.
احتمال افزایش دبی کارون در مقطع اهواز نیز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برثانیه پیش بینی شده است.
۹۸۸۷/۳۰۲۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


آبفا خوزستان


سیلاب


باران

نظرات بسته شده است.