از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93780

264 بازدید

«فاتح بادپروا» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگارفرهنگی خطرنگار، ،اظهارکرد: برای داشتن فرهنگِ درست باید به هنر توجه کنیم زیرا ریشه فرهنگ را می‌توان در هنر یافت.وی افزود: آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به این دلیل است که از هنر به درستی بهره‌مند نمی‌شویم و اهمیتی به آن داده نمی‌شود.این هنرمند […]

«فاتح بادپروا» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگارفرهنگی خطرنگار، ،اظهارکرد: برای داشتن فرهنگِ درست باید به هنر توجه کنیم زیرا ریشه فرهنگ را می‌توان در هنر یافت.
وی افزود: آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به این دلیل است که از هنر به درستی بهره‌مند نمی‌شویم و اهمیتی به آن داده نمی‌شود.
این هنرمند تئاتر خیابانی با بیان اینکه با هنر به ویژه نمایش می‌‌توان فرهنگ سازی و وضعیت فعلی جامعه را ساماندهی کرد، اظهار داشت: با تئاتر می‌‌توان مسیر بهبود اجتماعی را هموار کرد تا با سربلندی از وضعیت فعلی خارج شویم.
وی با بیان اینکه باید برای فرهنگ‌سازی هزینه شود خاطرنشان کرد: برای این کار باید روی تئاتر سرمایه‌گذاری کنیم و هزینه بیشتری برای هنرهای نمایشی اختصاص دهیم.
بادپروا تاکید کرد: نیاز داریم که تئاتر به تمام شهرهای ایران وارد شود تا با روشن نگه داشتن چراغ صحنه شاهد اتفاقات خوب فرهنگی باشیم.

** تئاتر برای روح به اندازه نان برای جسم نیاز است
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه تئاتر متعلق به همه مردم کشور است خاطرنشان کرد: هر سرمایه‌‌ای که برای تئاتر هزینه می‌شود باید به طور عادلانه برای همه شهرها باشد اما این اتفاق نمی‌افتد.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی مقصر اصلی عدالت مالی برای تئاتر نیستند بلکه منشا اصلی مشکل از هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود که با بی‌توجهی به هنر و به ویژه تئاتر، بودجه مناسب و مورد نیاز هنرهای نمایشی را تامین نمی‌کنند.
بادپروا با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر درخواست های خود را از مرکز هنرهای نمایشی دارند، تاکید کرد: این مرکز نیز بودجه کافی در اختیار ندارد که بتواند کل ایران را مورد حمایت قرار دهد.
وی اظهار داشت: هنرمندان تئاتر ایران باید کاری کنند تا نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که همانطور که نان و آب نیاز جسم است برای زنده ماندن فرهنگ و رشد آن به همان اندازه تئاتر نیز برای جامعه لازم است.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۳۰۰۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


فرهنگ


چراغ

نظرات بسته شده است.