از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93764

551 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، حسین مسگرانی با صدور پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر اظهار داشت: هنر نمایش در سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه ای دارد و با وجود هنرمندان پیشکسوت و برجسته در استان به این نکته پی می بریم که تا چه حد در حوزه نمایش تلاش […]

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، حسین مسگرانی با صدور پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر اظهار داشت: هنر نمایش در سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه ای دارد و با وجود هنرمندان پیشکسوت و برجسته در استان به این نکته پی می بریم که تا چه حد در حوزه نمایش تلاش و کوشش شده است.
وی گفت: با توجه به حضور ۲ فرهنگ بسیار غنی و کهن در این خطه از ایران عزیز هنرمندان تئاتر با الهام از داستان ها، حماسه ها، ضرب المثل ها و موسیقی بلوچی و سیستانی آثار بسیار پر محتوا، ارزشمند و زیبایی را خلق کرده اند که در جشنواره های مختلف درخشیده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دنیای امروز که انسان ها روز به روز تنهاتر می شوند باید بیش از پیش هنر تئاتر را جدی گرفت و به آن اهمیت داد چون تئاتر تنها هنریست که رخ در رخ، چهره به چهره، نفس به نفس و بدون واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند و تاثیر می گذارد.
وی بیان کرد: در طول سال های اخیر با تلاش و همت هنرمندان نمایش سیستان و بلوچستان علاوه بر تولید آثار بسیار خوب و قابل قبول تئاتری از انحصار چند شهر استان درآمده و امروزه در اکثر شهرستان ها علاقمندان به هنر تئاتر فعالیت می کنند.
مسگرانی اظهار داشت: جدی گرفتن اجراهای عمومی نمایش در زاهدان و دیگر شهرستان ها یکی از اقدامات بسیار خوب اهالی تئاتر بود که ادامه دارد و بدون شک تنها راه نجات هنر تئاتر استمرار اجراهای عمومی و پر شدن سالن ها از تماشاگر است. وی ادامه داد:در همین راستا از هنرمندان تئاتر تقاضا دارم آثار ارزشمند و پر محتوا برای مردم تولید کنند و از مردم خوب استان نیز تقاضا دارم که هنرمندان تئاتر خود را تنها نگذارند زیرا این هنرمندان به خاطر مردم و عشق به مردم دست به تولید اثر می زنند و به روی صحنه می روند، پس نیاز به حمایت و حضور مردم دارند.
وی ضمن تبریک روز ملی هنرهای نمایشی ایران که مصادف با روزهای آغازین سال جدید و همچنین روز جهانی تئاتر است گفت: امیدوارم که در سال ۹۸ با کمک مردم فهیم سیستان و بلوچستان و هنرمندان سخت کوش و خلاق تئاتر بتوان گام های اساسی، زیر بنایی و تاثیر گذاری را در حوزه اشاعه و تعالی تئاتر استان برداریم.
۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و ارشاد اسلامی


هنرهای نمایشی


سیستان و بلوچستان

نظرات بسته شده است.