از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93759

114 بازدید

به گزارش پنجشنبه شب روابط عمومی فرمانداری تفت، این اقامتگاه با اعتباری افزون بر ۲٫۵ میلیارد ریال به همت بخش خصوصی مرمت و به بهره برداری رسید.این واحد اقامتی و پذیرایی دارای پنج اتاق و ۲۰ تخت است و برای سه نفر به‌طور ثابت اشتغال ایجاد کرده است.مدیرکل میراث فرهنگی یزد پیش تر با اشاره […]

به گزارش پنجشنبه شب روابط عمومی فرمانداری تفت، این اقامتگاه با اعتباری افزون بر ۲٫۵ میلیارد ریال به همت بخش خصوصی مرمت و به بهره برداری رسید.
این واحد اقامتی و پذیرایی دارای پنج اتاق و ۲۰ تخت است و برای سه نفر به‌طور ثابت اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد پیش تر با اشاره به پیشتازی این استان در ایجاد اقامتگاه ‌های بوم گردی در کشور، گفته بود زمانی که آئین ‌نامه ایجاد بوم گردی ‌ها ابلاغ شد، یزد ۴۵ بوم گردی فعال داشت و اینک تنوع بوم‌ گردی ‌ها به نوبه‌ خود تبدیل به نوعی جاذبه برای گردشگری شده است.
سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه به زودی تعداد بوم گردی‌ ها به ۲۸۵ باب خواهد رسید، خاطر نشان کرد: ایجاد این مراکز اقامتی در مناطق روستایی علاوه بر اشتغال زایی، عاملی برای حفظ و ماندگاری جمعیت روستایی است به نحوی که در برخی روستاها منجر به مهاجرت معکوس از شهرها شده است.
روستای مبارکه یکی از هفت روستای هدف گردشگری شهرستان تفت است که در بخش مرکزی این شهرستان واقع‌ شده است.
شهر تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان یزد قرار دارد، این شهرستان حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از ۱۰ شهرستان خوش آب و هوای استان است.
قله شیرکوه به عنوان مرتفع ترین نقطه استان با ۴۰۷۵ متر ارتفاع در این شهرستان قرار دارد.
۲۰۸۸/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنعت گردشگری


بوم گردی


یزد

نظرات بسته شده است.