از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93736

167 بازدید

فرهاد قائمیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره تئاتر خیابانی ارس در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: امروز برای من روز بسیار مبارکی است؛ به خاطر اینکه هم روز جهانی تئاتر و هم روز هنرهای نمایشی در ایران است. وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین […]

فرهاد قائمیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره تئاتر خیابانی ارس در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: امروز برای من روز بسیار مبارکی است؛ به خاطر اینکه هم روز جهانی تئاتر و هم روز هنرهای نمایشی در ایران است.
وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، افزود: آرزو می کنم همیشه شاهد چنین روزها و اجراهای آئینی و سنتی باشیم.
قائمیان برگزاری تئاترهای خیابانی در مناطق و نواحی مختلف کشور را در بسط و توسعه این هنر اصیل و مردمی موثر دانست و گفت: در این جشنواره ها استعدادهای هنری جوانان و به خصوص مناطق ظهور می کنند.
وی در مورد نقش تئاتر خیابانی در کشاندن مردم به سالن ها و انس بیشتر با تئاتر اظهار داشت: تئاتر در مجموع به معنای صحبت تنگاتنگ با مردم است و قرار نیست که تئاتر حتما در سالن اجرا شده و همه مردم به سالن نمایش بیایند، بلکه این تئاتر خیابانی نیز عرصه حضور جوانان است تا در بین مردم دیده شوند.
عضو هیات داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: نمایش ارثی است که به ما رسیده و ما می توانیم آن را در بین مردم منتشر کنیم تا به مردم انگیزه داده و آنان را به تفکر وا داریم.
به گزارش خطرنگار، همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه ۱۳۹۸ (۲۷ مارس ۲۰۱۹)، ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی با حضور ۲۰۰ هنرمند و ۲۹ گروه در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس به مدت چهار روز برگزار می شود، این جشنواره پنج دوره به صورت منطقه ای برگزار شده و امسال برای نخستین بار به صورت سراسری برگزار می شود.
۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنری


تئاتر خیابانی


ارس

نظرات بسته شده است.