از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93716

287 بازدید

به گزارش بامداد جمعه خطرنگار، به نقل از رویترز، طبق پیش نویس این لایحه تا زمانی که دولت آمریکا تایید نکند که آنکارا از روسیه سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ خریداری نخواهد کرد، انتقال اف-۳۵ به ترکیه ممنوع خواهد شد.برنامه تولید اف-۳۵ سه تریلیون دلار هزینه در بر داشته و ترکیه یکی از شرکای تولیدی آن […]

به گزارش بامداد جمعه خطرنگار، به نقل از رویترز، طبق پیش نویس این لایحه تا زمانی که دولت آمریکا تایید نکند که آنکارا از روسیه سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ خریداری نخواهد کرد، انتقال اف-۳۵ به ترکیه ممنوع خواهد شد.
برنامه تولید اف-۳۵ سه تریلیون دلار هزینه در بر داشته و ترکیه یکی از شرکای تولیدی آن است. آمریکا می گوید که تلاش ترکیه برای دریافت سامانه دفاع هوایی روسی موجب تضعیف امنیت اف-۳۵ می شود.
چهار سناتور لایحه مقابله با اقدام ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ از روسیه را تنظیم کرده اند. دو سناتور دموکرات جین شاهین و کریس وان هولن و دو سناتور جمهوریخواه جیمز لانکفورد و تام تیلیس که مشترکا این لایحه را ارائه کرده اند، نسبت به اقدام ترکیه ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که این کشور به عنوان عضو ناتو نمی تواند هر دو مورد را داشته باشد.
شاهین اظهار داشت: این چشم انداز که روسیه به فناوری و هواپیمای آمریکایی در یک کشور عضو ناتو دسترسی داشته باشد، خطری جدی علیه امنیت ملی ما و امنیت جهانی به شمار می آید.
با وجود فشارهای آمریکا، ترکیه تاکنون نشانه ای دال بر انصراف از خرید اس-۴۰۰ ارائه نکرده است.
شبک**۹۴۲۳**۱۷۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


ترکیه


آمریکا


اف


۳۵

نظرات بسته شده است.