از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93699

145 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از سوریه (سانا)، هزاران نفر از ساکنان شهرهای دمشق، حلب ، الحسکه ، سویدا، قنیطره، درعا، دیرالزور، لاذقیه و قامشلی امروز نیز با برگزاری تجمع های مردمی تصمیم ترامپ را در ارتباط با به رسمیت شناختن حاکمیت بلندی های اشغالی جولان از سوی اسراییل محکوم و آن را غیرقانونی خواندند.این […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از سوریه (سانا)، هزاران نفر از ساکنان شهرهای دمشق، حلب ، الحسکه ، سویدا، قنیطره، درعا، دیرالزور، لاذقیه و قامشلی امروز نیز با برگزاری تجمع های مردمی تصمیم ترامپ را در ارتباط با به رسمیت شناختن حاکمیت بلندی های اشغالی جولان از سوی اسراییل محکوم و آن را غیرقانونی خواندند.
این اعتراض ها از روز دوشنبه در شهرهای مختلف سوریه شروع شده است .
دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد: اینک زمان آن فرارسیده که پس از ۵۲ سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان را به رسمیت بشناسد. وی روز دوشنبه این هفته نیز متن فرمانی را در همین ارتباط امضا کرد.

** تجمع اعتراضی مردم در دمشق
شمار زیادی از مردم دمشق پایتخت سوریه همراه با شماری از اعضای گروه های مبارز فلسطینی مقیم این شهر و اعضای موسسه بین المللی قدس شعبه سوریه امروز با اجتماع در برابر دفتر سازمان ملل در این شهر نسبت به تصمیم ترامپ اعتراض و همبستگی خود را با ساکنان جولان اشغالی اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع با تسلیم بیانیه ای به خالد المصری مشاور مطبوعاتی دفتر سازمان ملل در دمشق تاکید کردند که اقدام اخیر ترامپ مخالف با منشور ملل متحد، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.
آنان در این بیانیه با توجه به برخی قطعنامه های سازمان ملل در ارتباط با اشغالی بودن جولان و تعلق آن به سرزمین مادری یعنی سوریه از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده اند تا اقدامات لازم را برای رد تصمیم اخیر ترامپ انجام دهد.

** تجمع وکلای شهر حلب مقابل کاخ دادگستری
شماری از قضات و وکلا شهر حلب (پایتخت اقتصادی سوریه) نیز امروز با تجمع در مقابل کاخ دادگستری این شهر تصمیم ترامپ پیرامون جولان اشغالی را محکوم کردند و بر سوری بودن جولان اشغالی و بازگشت آن به حاکمیت سوریه تاکید کردند و گذشت زمان را در این ارتباط و تصمیم ترامپ را از نظر حقوقی بی تاثیر خواندند.

** اعتراض به تصمیم ترامپ در مقابل آموزش و پروش الحسکه
اهالی استان کردنشین الحسکه نیز در تجمع اعتراضی خود در مقابل اداره آموزش و پرورش این استان در محکومیت تصمیم ترامپ در مورد جولان اشغالی سوریه بر بازگشت جولان به حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع دست نوشته هایی در محکومیت تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در مورد جولان اشغالی سوریه در دست داشتند.
الهام صورخان مدیر آموزش و پرورش الحسکه در این تجمع گفت جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از سوریه است و با فداکاری های ارتش عربی سوریه به وطن باز می گردد.

** تاکید مردم قامشلی بر بازگشت جولان به سوریه
مردم قامشلی و شماری از شخصیت های این استان نیز امروز با تجمع در اداره کل بیمارستان قامشلی در استان الحسکه تصمیم ترامپ درباره جولان اشغالی سوریه را محکوم و تاکید کرد که جولان در نهایت به حاکمیت سوریه باز می گردد.

** تجمع سویدائی ها در جلوی ساختمان اتحاد ملی دانشجویان سوریه
دانشجویان شهر السویداء در جنوب سوریه نیز در تجمع اعتراضی خود در جلوی ساختمان اتحاد ملی دانشجویان سوریه در این استان در محکومیت تصمیم ترامپ در مورد جولان اشغالی سوریه بر بازگشت جولان به حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند.

** ابراز همبستگی با اهالی جولان اشغالی از طرف مردم قنیطره
اهالی شهرک نبع الصخر و روستاهای وابسته به آن در ریف قنیطره نیز امروز در راستای محکومیت تصمیم ترامپ و ابراز همبستگی با اهالی جولان اشغالی، تجمع برگزار کردند.
از زمان امضای فرمان ترامپ در ارتباط با جولان اشغالی شهرهای سوریه شاهد برگزاری تجمع های مردمی در محکومیت این تصمیم هستند.
شماری از روزنامه نگاران و مدیران مسوول روزنامه ها و خبرنگاران و سردبیران رسانه های مختلف سوریه نیز سه شنبه با اجتماع در مقابل ساختمان صدا و سیمای سوریه نسبت به این تصمیم ترامپ اعتراض کردند.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ ۶ روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال ۱۹۸۱ میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
کارشناسان معتقدند که این اقدام ترامپ با توجه به اعتراض های بین المللی از سوی کشورهای مختلف و ایجاد وحدت مواضع از سوی آنان در این ارتباط بیشتر موجب انزوای رژیم صهیونیستی و افزایش فشار به امریکا به خاطر این حمایت می شود.
شبک**خاورم*۱۴۳۶*۱۷۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


سوریه


امریکا


جولان

نظرات بسته شده است.