از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93664

138 بازدید

غلامرضا شریعتی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: در این سفر که تعدادی از وزرا نیز وی را همراهی خواهند کرد از سدهای دز و کرخه بازدید کرده و وضعیت ورودی و خروجی سیلاب به این سدها را مشاهده و بررسی می کند.وی گفت: پس از بازدید از این سدها و […]

غلامرضا شریعتی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: در این سفر که تعدادی از وزرا نیز وی را همراهی خواهند کرد از سدهای دز و کرخه بازدید کرده و وضعیت ورودی و خروجی سیلاب به این سدها را مشاهده و بررسی می کند.
وی گفت: پس از بازدید از این سدها و نیز نقاط حادثه خیز استان نشست ستاد مقابله با بحران در استانداری تشکیل خواهد شد تا تصمیمات لازم برای جلوگیری از سیل احتمالی در استان گرفته شود.
وی گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده تا کنون سیلابها در استان مدیریت شده و هیچگونه مشکلی برای شهروندان خوزستانی به وجود نیامده است چرا که استان خوزستان در پایین دست استانهای لرستان و چهار محال و بختیاری قرار دارد که بارشهای نسبتا زیاد و سیل آسائی را طی روزهای گذشته داشته اند.
استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر ورودی آب سد کرخه بیش از یک هزار و ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آن تنها ۶۲۴ متر مکعب بر ثانیه می باشد و ورودی سد دز نیز ۲ هزار و ۵۸۱ متر مکعب بر ثانیه می باشد در حالیکه خروجی آن یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه است که به دلیل پر شدن حجم زیادی از این ۲ سد احتمالا در ساعات آتی خروجی آن افزایش می یابد.
به گفته وی در حال حاضر از حجم ۲٫۶ میلیارد متر مکعبی سد دز حدود ۲٫۴ میلیارد متر مکعب آن پر شده است و در صورت مدیریت نکردن خروجی ما بقی حجم خالی آن به سرعت پر خواهد شد که در این صورت مجبور خواهیم شد حجم بیشتری از آب سد را خارج کنیم.
استاندار خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر حجم سد کرخه نیز به بالای پنج میلیارد متر مکعب آب رسیده که کمتر از ۱۰۰ میلیون متر مکعب از حجم آن خالی مانده است که لازم است برای مدیریت کردن سد خروجی آب آن بیشتر شود.
۶۰۶۴/۷۱۶۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


رییس جمهوری


سفر به خوزستان


سیل

نظرات بسته شده است.