از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93644

135 بازدید

به گزارش از خطرنگار، از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» روز- پنج شنبه – با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای کمک رسانی به سیل زدگان را آماده کرده ایم،به اقدامات امداد رسانی صورت گرفته در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد خوزستان و بنا به درخواستی که […]

به گزارش از خطرنگار، از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» روز- پنج شنبه – با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای کمک رسانی به سیل زدگان را آماده کرده ایم،به اقدامات امداد رسانی صورت گرفته در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد خوزستان و بنا به درخواستی که داشتند دو پل و آب بند در آنجا ساختیم و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.
امیر سرتیپ نعمتی درباره اقدامات ارتش در استان گلستان هم گفت: انواع تجهیزات مورد نیاز اعم از قایق‌های جیمینی و سایر قایق ها، نفربرها،تجهیزات مهندسی، موتورهای پمپ جهت تخلیه آب، لودر، بولدوزر،بیل مکانیکی به مناطق سیل زده این استان ارسال شده است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای غواص ارتش در منطقه سیل زده حضور دارند، افزود: بیمارستان صحرایی ارتش بعلاوه اتاق عمل سیار با همه تخصص های لازم به همراه پرسنل متخصص در منطقه آق قلا مستقر شده تا خدمات بهداشتی مورد نیاز مردم را ارائه کند.
امیرسرتیپ نعمتی همچنین از آمادگی ارتش برای ارسال کمک ها و خدمات به مناطق سیل زده خبرداد و با بیان اینکه سیل زدگان آق قلا و گلستان نیازمند کمک های بیشتر هستند، گفت: در این راستا روز گذشته یک راه زمینی به منطقه گمیشان باز کردیم.
وی همچنین از اعزام بالگردهای ارتش برای کمک و امدادرسانی به سیل زدگان استان کهکیلویه وبویر احمد خبرداد و گفت: در استان فارس نیز علاوه بر ورود ۳ تیم از یگان های ارتش به مناطق سیل زده، تجهیزاتی اعم از ‘جرثقیل’ و ‘ کفی’ جهت جابجایی خودروهای شهروندان ارسال شد و با کمک و همکاری دستگاه های امدادی شرایط به حالت عادی بازگشت.
امیر سرتیپ نعمتی افزود: ضمن بررسی مکان های استقرار مردم سیل زده و امکانات موجود، قریب به ۳۰۰ خانواده سیل زده در پایگاه هوایی استان و پادگان های نیروی زمینی اسکان داده و امکانات مناسب و مختلفی را در اختیار آنها قرار گرفت.
به گزارش خطرنگار، در پی بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، سیلاب برخی استان های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را در برگرفت. عمده ترین آسیب های این پدیده در دو استان گلستان و مازندران بوده و طی روزهای اخیر عملیات امداد رسانی توسط دستگاه های اجرایی، ارگان های نظامی و نهادهای مدنی و مردم در این دو استان ادامه داشته است.
در همین راستا روز گذشته جلسه ستاد بحران کشور با حضور رئیس جمهوری و نمایندگان دستگاه ها و نهادهای امداد رسان در تهران برگزار شد و بعد از آن رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق سیل زده و نحوه کمک رسانی به سیل زدگان به استان های گلستان و مازندران سفر کرد. رئیس جمهوری قرار است فردا هم برای بررسی روند اقدامات انجام شده برای مواجهه با بروز سیل در خوزستان فردا – جمعه – به این استان سفر می کند.
سیام**۱۰۵۸**۲۰۲۱**

انتهای پیام /*


سیاسی


ارتش


سیل زدگان

نظرات بسته شده است.