از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93566

171 بازدید

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه در استان قم، روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی خطرنگار، با بیان این مطلب گفت: پیش از این، شرکت های خلاق و فرهنگی نمی توانستند ازمزایای مستقیم قانون شرکت های دانش بنیان استفاده کنند اما با آزادی عملی که به صندوق های پژوهش وفناوری درارایه تسهیلات به شرکت […]

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه در استان قم، روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی خطرنگار، با بیان این مطلب گفت: پیش از این، شرکت های خلاق و فرهنگی نمی توانستند ازمزایای مستقیم قانون شرکت های دانش بنیان استفاده کنند اما با آزادی عملی که به صندوق های پژوهش وفناوری درارایه تسهیلات به شرکت ها داده شد، عملا این شرکت ها زیرچترحمایت مستقیم قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار گرفته اند.
علیرضا باباخان افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون فقط می تواند به شرکت های دانش بنیان تسهیلات دهد در صورتی که صندوق های پژوهش و فناوری مانعی برای اعطای تسهیلات و حمایت از تمامی شرکتها اعم از دانش بنیان، استارت آپ و شرکتهای خلاق و نوآور و شرکتهای فناوری ندارند؛ از این رو شرکت های خلاق و فرهنگی که دارای ایده نو هستند، می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.
وی بیان کرد: اتفاقی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی رخ داد، اتفاق خوبی در توسعه زیست بوم نوآوری کشور است از این جهت که طیف زیادی از شرکت های دانش بنیان برای استفاده از خدمات متنوع در نظر گرفته شده صندوق نوآوری و شکوفایی در صف های طولانی می ماندند اما با این برون سپاری که انجام شد، قطعا این صف ها کوتاه خواهد شد.
باباخان افزود: در پایان سال گذشته(۹۷) ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به ۹ صندوق پژوهش و فناوری اعطا شد که با تزریق این مبلغ برای سال ۹۸، می تواند یک اتفاق وظرفیت خوب برای شرکت های دانش بنیان و فناور ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری کریمه تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب های مختلف به شرکت های دانش بنیان ارایه کرده است، گفت: با اعطای بخشی از اعتبارات درنظر گرفته شده صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری یزد، این صندوق حداقل می تواند در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان حجم کار خود را در قالب سرمایه گذاری وهمکاری افزایش دهد.
باباخان افزود: صندوق کریمه در سال گذشته با بیش ازهزار شرکت درسطح کشور همکاری داشته است، اما در استان قم فقط ۶۵ شرکت دانش بنیان وجود دارد. از آنجایی که صندوق های پژوهش و فناوری برای فعالیت محدود به استان خود نیستند، لذا ما می توانیم فعالیت خود را در سطح کشور گسترش دهیم.
علمی ** ۹۳۴۰**۱۴۸۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


صندوق های پژوهش و فناوری


شرکت های فرهنگی


نوروز ۹۸

نظرات بسته شده است.