از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93448

135 بازدید

مجید صدیقی روز چهارشنبه با گرامیداشت روز جهانی هنرهای نمایشی در گفت و گو با خطرنگار، افزود : هنر تئاتر کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که اصفهان جزیی از آن است.وی اظهارداشت : جدی ترین ماجرا این است که مراجع تصمیم گیر در حوزه فرهنگ به ویژه تئاتر ثبات مدیریت ندارند و نابسامانی […]

مجید صدیقی روز چهارشنبه با گرامیداشت روز جهانی هنرهای نمایشی در گفت و گو با خطرنگار، افزود : هنر تئاتر کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که اصفهان جزیی از آن است.
وی اظهارداشت : جدی ترین ماجرا این است که مراجع تصمیم گیر در حوزه فرهنگ به ویژه تئاتر ثبات مدیریت ندارند و نابسامانی که در رده های میانی تصمیم گیری مدیران فرهنگ و تئاتر است ناشی از همین امر است.
وی خاطرنشان کرد : متاسفانه این ارتباط اندام وار تولید کننده تئاتر با مخاطب از بین رفته است و قسمت اعظم و عمده تولیدات هنری و تئاتری نسبتی با دغدغه ها و مسائل و مشکلات مخاطب ندارند.
صدیقی ادامه داد : وقتی یک تئاتر را به عنوان مخاطب می بینید مسائل مبتلابه به را نمی توان در آن نمایش رصد کرد و نقطه هم پیوندی بین نیازهای مخاطب و تئاتر وجود ندارد.
این کارگردان تئاتر اصفهان تصریح کرد : تئاتر خاصیت آیینه سانی را از دست داده است و در عمل نمی تواند مخاطب خود را جذب کند و مخاطب تولیدات تئاتر تولیدات ماقبل مساله هستند و قسمت عمده ای که هنرمندانی که تولیدات هنری را تولید می کنند آنها هنرمندان ماقبل مساله هستند.
به گفته وی یک فرآیند نیازمند سازی به وجود نیامده است و در سبد مصرفی تولیدات فرهنگی خانواده ها چیزی به عنوان تئاتر تعریف نشد که به طور حتم باید جایی در نظر گرفته شود و خیلی از تئاتر های که اجرا می شود مخاطب آن خود تئاتری ها هستند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: یعنی تئاتر برای همه و یا تئاتر برای مردم نیست و تئاتر برای تولیدات کننده گان است و تئاتر مخاطب حقیقی خود را که عامه مردم است از دست داده است.
به گزارش خطرنگار، امروز، چهارشنبه هفتم فروردین برابر با ۲۷ مارس روز جهانی هنرهای نمایشی است؛ ثبت این روز در تقویم با ‘روز ملی هنرهای نمایشی’ از سال ۹۳ مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۹۵ و در جلسه ۷۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم به ثبت رسیده است.
هر ساله این روز توسط هنرمندان تئاتر در کشور گرامی داشته می شود.
هم اکنون نزدیک به ۴۰ گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.
۸۱۱۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


اصفهان


استاد

نظرات بسته شده است.