از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93223

145 بازدید

سید فرزاد افضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود: از این تعداد ۲ باب پرورش ماهی در شهرستان گیلانغرب، ۲ باب در شهرستان سرپل ذهاب و یک باب نیز در شهرستان دالاهو می باشد.وی در ادامه خسارت مزارع پرورش ماهی را از نوع خفگی ماهیان زیر گل و لای ناشی از […]

سید فرزاد افضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود: از این تعداد ۲ باب پرورش ماهی در شهرستان گیلانغرب، ۲ باب در شهرستان سرپل ذهاب و یک باب نیز در شهرستان دالاهو می باشد.
وی در ادامه خسارت مزارع پرورش ماهی را از نوع خفگی ماهیان زیر گل و لای ناشی از ورود سیلاب ها اعلام کرد و گفت: براثر این حادثه حدود هفت تن ماهی در این مزارع خفه شده است.
او برآورد نهایی خسارت به مزارع پرورش ماهی را منوط به ته نشین شدن گل و لای و فروکش سطح استخرها دانست و تصریح کرد: میزان خسارت ها ظرف دو سه روز آینده به ستاد بحران استان و وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه در ادامه تعداد مزارع پرورش ماهی استان کرمانشاه را ۴۵۶واحد برشمرد که در بارندگی ها چند روز اخیر پنج واحد آنها دچار خسارت شده است.
افضلی در ادامه میزان تولید ماهی در استان کرمانشاه در سال ۹۷ را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: استان کرمانشاه در تولید ماهیان گرمابی در استان های غیر ساحلی رتبه اول کشور و در تولید ماهی های سردآبی رتبه چهارم کشور را دارد.
او همچنین با بیان اینکه بارش های روزهای اخیر به سدهای پرورش ماهی استان خسارت نزده است، گفت: استان کرمانشاه در پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه پرورش ماهی در قفس در دریاچه سدها؛ در کشور حائز رتبه برتر با تولید هزار و ۵۰۰ تن ماهی در سال است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان،۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.
براساس اعلام سازمان هواشناسی در ۲ روز اخیر به صورت میانگین، بارش ۵۰ میلی متر باران در استان کرمانشاه ثبت شده است.
۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


شیلات استان کرمانشاه


سیل و آبگرفتگی


مزرعه پرورش ماهی

نظرات بسته شده است.