از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93202

117 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، دونالد ترامپ روز گذشته همزمان با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و به رغم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، مقررات بین المللی و مخالفت های جهانی، حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی های جولان به رسمیت شناخت. در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، دونالد ترامپ روز گذشته همزمان با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و به رغم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، مقررات بین المللی و مخالفت های جهانی، حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی های جولان به رسمیت شناخت.
در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده است:’تصرف و ضمیمه کردن مناطق با زور برخلاف قوانین بین المللی و هرگونه اقدام یکجانبه برای تغییر مرزهای سرزمینی، بر خلاف اصول نظام قانونمند جهانی است.’
ترامپ روز دوشنبه پیش ازامضای حکمی برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان، در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو افزود: آمریکا حق مسلم اسرائیل در دفاع از خود را به رسمیت می شناسد.
وی ادامه داد: تا چند لحظه دیگر حکمی را امضا می کنم که آمریکا حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت می شناسد تا از امنیت خود دفاع کند. هم پیمانی و ائتلاف آمریکا و اسرائیل هرگز به نیرومندی دوره (ریاست جمهوری) من نبوده است.
نتانیاهو هم با خطاب کردن رئیس جمهوری آمریکا به عنوان دونالد، و قدردانی از او به خاطر حمایت از این رژیم، اضافه کرد: تصرف این بلندی ها برای امنیت ما بسیار موثر بوده است.
وی پس از امضای این فرمان، به ترامپ گفت بهترین شراب های جولان را به عنوان هدیه ای برایتان آورده ام.
به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان توسط کاخ سفید، در تناقض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و هیچ اثر حقوقی نخواهد داشت.
کشورهای دیگر جهان نیز با موضع گیری منفی نسبت به این تصمیم ترامپ، آن را به رسمیت نشناخته اند.
اروپام**۱۴۸۶**۱۵۹۰

انتهای پیام /*


سیاسی


جولان


اوتاوا کانادا


اسرائیل

نظرات بسته شده است.