از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 93019

109 بازدید

به گزارش خطرنگار، «مایک لینچ» مدیر اسبق شرکت اتونومی متهم است که درآمد این شرکت را پیش از واگذاری آن به هیولت پکارد دست‌کاری کرده است. هیولت پکارد در سال ۲۰۱۱ شرکت نرم‌افزاری اتونومی را به قیمت ۱۰ و نیم میلیارد دلار خرید، اما یک سال بعد آن شرکت را منحل کرد. لینچ به همراه […]

به گزارش خطرنگار، «مایک لینچ» مدیر اسبق شرکت اتونومی متهم است که درآمد این شرکت را پیش از واگذاری آن به هیولت پکارد دست‌کاری کرده است. هیولت پکارد در سال ۲۰۱۱ شرکت نرم‌افزاری اتونومی را به قیمت ۱۰ و نیم میلیارد دلار خرید، اما یک سال بعد آن شرکت را منحل کرد.
لینچ به همراه مدیر مالی سابق شرکت اتونومی «سوشوان حسین» از سوی هیولت پکارد به کلاهبرداری پرداخت ۵ میلیارد دلار غرامت متهم شده است.
بااین‌حال مدیر اسبق شرکت اتونومی اتهام واردشده را بی‌اساس خوانده و می‌گوید که سوء مدیریت هیولت پکارد به ورشکستگی این شرکت منجر شده است.
شرکت اتونومی که سازنده نرم‌افزار جمع‌آوری اطلاعات از کاربران است در سال ۱۹۹۶ در انگلیس تأسیس شد. داده‌پردازی محتویات برنامه‌های تلویزیونی و گرفتن اطلاعات از طریق تلفن و کامپیوتر کاربر ازجمله کارایی‌های محصولات اتونومی بود.
هیولت پکارد که در تولید رایانه و پرینتر تخصص دارد در نظر داشت تا با خرید شرکت اتونومی مسیر شرکت آی.بی.ام را طی کرده و به شرکت نرم‌افزاری تبدیل شود. یک سال بعد این شرکت آمریکایی مدعی شد که شرکت اتونومی حسابسازی کرده و درآمده‌ای این شرکت را به‌طور ساختگی بالابرده است
لورنس رابینویچ وکیل هیولت پکارد امروز در دادگاه لینچ و حسین را رسماً به‌حساب سازی آگاهانه متهم کرد تا تصویر غلطی را از وضعیت مالی این شرکت نشان دهد.
وی افزود: این پروند درباره یک مناقشه تجاری نیست بلکه یک کلاه‌برداری صورت گرفته است.
لینچ ۵۳ ساله که زمانی بیل گیتس انگلیس خوانده می‌شد پرونده کیفری جداگانه‌ای در آمریکا دارد که اگر محکوم شود ۲۵ سال زندانی خواهد داشت. او قرار است در ماه جولای در دادگاه لندن حاضر شود و دفاعیات خود را ارائه دهد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پیش‌بینی می‌شود که این دادگاه تا آخر سال جاری میلادی طول بکشد.
شبک**اروپام ** هـ ن **۱۷۰۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


انگلیس


کلاهبرداری


هیولت پکارد

نظرات بسته شده است.