از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 92957

152 بازدید

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی از تشکیل جلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در وزارت نیرو خبر داد. وی افزود: در این جلسه وضعیت بارندگی و سیلاب با حضور مدیران ارشد آب و آبفای وزارت نیرو ارزیابی و مقرر شد ضمن تشکیل مستمر این ستاد در ایام نوروز، در […]

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی از تشکیل جلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در وزارت نیرو خبر داد.
وی افزود: در این جلسه وضعیت بارندگی و سیلاب با حضور مدیران ارشد آب و آبفای وزارت نیرو ارزیابی و مقرر شد ضمن تشکیل مستمر این ستاد در ایام نوروز، در استان‌ها نیز این ستاد فعال شده و گزارش روزانه آن به وزارت نیرو ارائه شود.
تقی‌زاده خامسی ادامه داد: با توجه به شدت بارش در استان‌های جنوبی و غربی کشور و اشباع خاک و احتمال بروز سیلاب شدید در این نقاط، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت و برنامه‌ریزی برای پایداری ارائه خدمات مستمر آب و برق صورت گرفت.
به گفته وی، مرخصی همه مدیران آب و آبفای وزارت نیرو لغو شده است.
به گزارش خطرنگار، بررسی آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد میانگین بارش ها در ۱۰ روز گذشته، ۲۸ میلیمتر افزایش یافت.
بارش های ثبت شده از آغاز سال آبی ۹۸- ۹۷ تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (۹۷٫۴ میلیمتر) رشد ۱۳۶ درصدی، در مقایسه با میانگین ۱۱ سال اخیر رشد ۵۰ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۰ ساله رشد ۲۸ درصدی نشان می دهد.
جمعیت هلال احمر امروز در اطلاعیه ای از هموطنان خواست با توجه به سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و جنوب کشور از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.
سازمان هواشناسی اعلام کرده یک سامانه بارشی جدید در غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است و در روزهای دوشنبه و سه شنبه تقویت می شود و به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور می رسد.

اقتصام*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*


اقتصاد


سیل


فرماندهی سیلاب


وزارت نیرو

نظرات بسته شده است.