از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 92241

142 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از فرانسه، « نستور رِوِرول» وزیر کشور ونزوئلا با قرائت بیانیه‌ای در تلویزیون گفت که ماررو قصد داشته است تا با همکاری کلمبیا و کشورهای آمریکای مرکزی، سران دولت ونزوئلا را ترور کند.به گفته رورول، مقدار زیادی سلاح در محل سکونت این چهره سیاسی نزدیک به گوایدو کشف شده است.گوایدو […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از فرانسه، « نستور رِوِرول» وزیر کشور ونزوئلا با قرائت بیانیه‌ای در تلویزیون گفت که ماررو قصد داشته است تا با همکاری کلمبیا و کشورهای آمریکای مرکزی، سران دولت ونزوئلا را ترور کند.
به گفته رورول، مقدار زیادی سلاح در محل سکونت این چهره سیاسی نزدیک به گوایدو کشف شده است.
گوایدو ساعاتی قبل در واکنش به بازداشت رییس دفترش، این اقدام را تلاشی برای ضربه زدن به خود دانسته بود.
وی بهمن ماه خود را بعنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و با همراهی آمریکا و متحدانش، علیه «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری قانونی ونزوئلا موضع گرفت.
همراهی برخی کشورهای آمریکای لاتین با آمریکا، موجب افزایش تنش‌ها میان روابط ونزوئلا با همسایگان خود شد و به قطع رابطه کاراکاس با برخی از آن‌ها از جمله کلمبیا انجامید.
رسانه‌ها پیشتر از احتمال اعزام نیروهای ارتش آمریکا به کلمبیا برای اقدام نظامی در ونزوئلا خبر داده بودند.
گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط پس از آن جدی شد که رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور رییس جمهوری آمریکا منتشر کردند که دست‌ نوشته‌ای با مضمون اعزام نیرو به کلمبیا در دست داشت.
این موضع و اقدامات مداخله ‌جویانه آمریکا، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.
شبس ** ۹۳۸۶ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


خوان گوایدو


ونزوئلا

نظرات بسته شده است.