از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 92058

68 بازدید

به گزارش خطرنگار، وی بامداد پنجشنبه در آیین تحویل سال جدید در حرم حضرت معصومه(س) افزود: باید با کم کردن هزینه ها به کمک زوج های جوان، زندانیان و نیازمندان جامعه رفت. وی با بیان اینکه سال نو برنامه جدید می خواهد اظهار داشت: همه ما نیازمند برنامه تازه برای سال نو هستیم و باید […]

به گزارش خطرنگار، وی بامداد پنجشنبه در آیین تحویل سال جدید در حرم حضرت معصومه(س) افزود: باید با کم کردن هزینه ها به کمک زوج های جوان، زندانیان و نیازمندان جامعه رفت.
وی با بیان اینکه سال نو برنامه جدید می خواهد اظهار داشت: همه ما نیازمند برنامه تازه برای سال نو هستیم و باید آن رااز قرآن مجید بگیریم چرا که تمام برنامه های قرآن جدید است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه قرآن برای خودسازی انسانها ادامه داد: ایمان به خدا، عمل صالح، دعوت به استقامت و توصیه به صبر چهار رکن برنامه قرآن برای جلوگیری از گرفتاری به فساد و تباهی می باشد.
وی با بیان اینکه اگر اعتقاد داشته باشیم که در محضر خداوند هستیم مرتکب گناه نمی شویم گفت: خداوند همه اعمال ما را می بیند و نیات ما را می داند و باید در تمام امور زندگی خود را در محضر او بدانیم.
این مرجع تقلید، با تاکید بر اینکه وجود اختلاس، احتکار و ظلم به دلیل متزلزل شدن پایه های ایمان در جامعه است گفت: این تزلزل ، نابسامانی های موجود را در جامعه ایجاد کرده است.
وی عمل صالح را میوه ایمان و اعتقاد به خدا دانست و ادامه داد: هر کار مفید به حال جامعه از جمله کمک به ارحام، آزاد کردن زندانیان، عیادت از بیماران و کمک به ازدواج جوانان از جمله اعمال صالح است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر، افزایش نظارت ها و انتقاد از بی تفاوتی نسبت به منکران در جامعه گفت: اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در یک شب اتفاق نیفتاده و اگر نظارتی قوی وجود داشت پیش از رقم خوردن آن ،جلویش گرفته می شد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ملتی که شجاع و در برابر مشکلات ایستادگی کند، باقی خواهد ماند ، اظهار داشت: ایستادگی و استقامت شرط پیروزی و موفق بر دشمنان است و به طور قطع در چنین شرایطی، کشور پیروز خواهد کرد.
وی در ادامه با انتقاد از افزایش سفرهای خارجی گفت: مراکز گردشگری، زیارتی و تفریحی در کشور به قدری زیاد است که نیاز به سفر خارجی نیست چرا که این کار موجب خروج ارز از مملکت می شود.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین سالی پر برکت را برای همه آرزو کرد و گفت: شرط داشتن سالی پر برکت، تلاش بیشتر مسئولان و کمک به یکدیگر است.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون امام علی(ع) گفت: عنوان نامه اعمال افراد با ایمان در روز قیامت محبت علی ابن ابی طالب(ع) است.
وی با بیان اینکه محبت به دو دسته عملی و زبانی تقسیم می شود، گفت: نمی توان مانند امام علی(ع) شد ولی باید در زندگی خود از آن حضرت الگو گرفت و این محبت عملی است که در روز قیامت این عنوان کارنامه افراد مومن است.
۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام /*


اجتماعی


آیت الله مکارم


حلول سال جدید


قم

نظرات بسته شده است.