از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91976

84 بازدید

به گزارش شبکه خبری المسیره، یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا تازه ترین آمار خسارت های وارده به این کشور طی چهار سال جنگ تحمیلی عربستان و متحدانش به یمن را اعلام کرد.وی در ادامه اعلام کرد که از آغاز حملات به یمن، ۱۲ هزار نفر کشته […]

به گزارش شبکه خبری المسیره، یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا تازه ترین آمار خسارت های وارده به این کشور طی چهار سال جنگ تحمیلی عربستان و متحدانش به یمن را اعلام کرد.
وی در ادامه اعلام کرد که از آغاز حملات به یمن، ۱۲ هزار نفر کشته شده اند. از این تعداد ۴ هزار و ۲۳۴ نفر کودک و زن هستند.
۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر دیگر نیز در جریان این حملات زخمی شدند که ۶ هزار ۳۶۱ تن از آنها کودک و زن هستند.
الحاضری افزود: ۱۰۳ پزشک و پرستار و امداد رسان نیز طی حملات سعودی جان خود را از دست داده اند. ۲۴۵ نفر دیگر نیز طی این چهار سال گذشته زخمی شدند.
تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن طی سال های اخیر آسیب های شدیدی به ۸۸۱ هزار و ۲۸۰ خانواده یمنی وارده کرده و بیش از ۳ میلیون تن مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
بنابر آمار اعلام شده، ۴۵۲ مرکز بهداشتی در جریان حملات ائتلاف سعودی خسارت دیده و ۲۸۸ مورد از آن ها در اثر بمباران مستقیم به طور کامل تخریب شده است. همچنین ۷۲ خودروی امدادرسانی نیز در معرض حملات قرار گرفتند که جنایت جنایتی به شمار می رود.
سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اشاره به بسته شدن فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده، افزود این اقدام تاثیر زیادی روی واردات بخش دارویی و تولیدات دارو در داخل کشور گذاشته است.
وی ادامه داد: امکان انتقال بیش از ۳۶۲ نوع دارو به کشور از جمله ۱۲۰ داروی ویژه بیماران خاص، به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعاء وجود ندارد.
الحاضری درباره انتقال بانک مرکزی به عدن نیز گفت: این اقدام روی بیش از ۸۰۰ هزار نفر از بیمارانی که بیمارهای مزمن مبتلا هستند، تاثیر گذاشته است.
در ادامه آمار اعلام شده از سوی این مقام یمنی آمده است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار زن باردار دچار سوء تغذیه هستند و ۵۲ هزار و ۸۰۰ زن در معرض سقط جنین قرار دارند.
مسئول وزارت بهداشت یمن تاکید کرد: ۲٫۹ میلیون کودک یمنی نیز به سوء تغذیه مبتلا شدند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرار دارند.
عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
خاورم**۹۳۲۹**۱۶۶۳**

انتهای پیام /*


سیاسی


یمن


بخش پزشکی


صنعا

نظرات بسته شده است.