از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91957

114 بازدید

به گزارش خطرنگار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی روز چهارشنبه در این آئین گفت: این جشن شاد به مناسبت سال نو و عید باستانی نوروز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیش دبستانی شکوفه های انقلاب برگزار شده است.حمید زارعی افزود: نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با […]

به گزارش خطرنگار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی روز چهارشنبه در این آئین گفت: این جشن شاد به مناسبت سال نو و عید باستانی نوروز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیش دبستانی شکوفه های انقلاب برگزار شده است.
حمید زارعی افزود: نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.
وی ادامه داد: خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند.
زارعی اضافه کرد: ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز همزمان با طبیعت باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.
در این مراسم اجرای نقالی توسط فاطمه تیموری، عمو فیروز، نمایش عروسکی توسط گروه نمایش کانون پرورش فکری خورموج، مسابقه و موسیقی برگزار شد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
۷۲۰۶/۶۰۴۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز


عید


خورموج

نظرات بسته شده است.