از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91954

44 بازدید

به گزارش روزنامه ‘القدس العربی’، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای از اتخاذ اقدامات دیپلماتیک علیه مجارستان در اعتراض به بازگشایی دفتر تجاری اش در قدس اشغالی خبر داد.مجارستان روز گذشته (سه شنبه) دفتر تجاری خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد و بدین ترتیب، به نخستین کشور اروپایی بدل شد که دفتر نمایندگی خود […]

به گزارش روزنامه ‘القدس العربی’، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای از اتخاذ اقدامات دیپلماتیک علیه مجارستان در اعتراض به بازگشایی دفتر تجاری اش در قدس اشغالی خبر داد.
مجارستان روز گذشته (سه شنبه) دفتر تجاری خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد و بدین ترتیب، به نخستین کشور اروپایی بدل شد که دفتر نمایندگی خود را در قدس اشغالی افتتاح کرده است.
در بیانیه یاد شده آمده است: اقدام بوداپست غیرقانونی و مخالف با عرف دیپلماتیک، قوانین بین المللی، قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت و مواضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله مجارستان درباره فلسطین است.
وزارت خارجه فلسطین اتخاذ چنین موضعی از سوی مجارستان را بسیار ناراحت کننده توصیف کرد و اقدام بوداپست برای همراهی با خواسته های اسرائیلی ها را رد کرد.
این وزارتخانه با فراخواندن سفیر مجارستان، مراتب مخالفت شدید فلسطین با بازگشایی این دفتر تجاری در قدس را اعلام کرد و خواست با منتقل کردن پیام و خواسته فلسطین به مقامات کشورش و در راستای حفظ مناسبات دو جانبه مجارستان و فلسطین، درباره این موضع تجدید نظر کنند.
وزارت خارجه فلسطین همچنین در بیانیه خود افزود که در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است اواخر ماه مارس (اسفند/فروردین) برگزار شود، خواستار تحریم مجارستان خواهد شد و در شورای همکاری اسلامی نیز همین مسئله را پیگیری خواهد کرد.
روز گذشته (سه شنبه) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان دیدار و گفت و گو کرد.
نتانیاهو در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی مجارستان گفت که این، نخستین دفتر نمایندگی اروپا است که پس از سال ‌ها در قدس افتتاح می ‌شود و این موضوع از لحاظ تجاری و دیپلماتیک مهم است.
وزیر امور خارجه مجارستان نیز گفت: افتتاح این دفتر تجاری با هدف افزایش روابط بازرگانی میان دو طرف انجام شده است.
خاورم**۹۳۲۹**۱۶۶۳**

انتهای پیام /*


سیاسی


فلسطین


مجارستان


قدس

نظرات بسته شده است.