از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91830

78 بازدید

به گزارش سه شنبه شب خطرنگار، آمریکا در دسامبر گذشته عراق را از تحریم های ضدایرانی معاف کرد. این تحریم های سه ماهه صبح ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) به پایان رسید و اینک به مدت ۹۰ روز تمدید شده است. طبق این معافیت، عراق به خرید برق از ایران ادامه خواهد داد.یک مقام وزارت خارجه […]

به گزارش سه شنبه شب خطرنگار، آمریکا در دسامبر گذشته عراق را از تحریم های ضدایرانی معاف کرد. این تحریم های سه ماهه صبح ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) به پایان رسید و اینک به مدت ۹۰ روز تمدید شده است. طبق این معافیت، عراق به خرید برق از ایران ادامه خواهد داد.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: هدف از این معافیت آن است تا به عراق کمک شود تا کمبود انرژی را جبران کند. ما به گفت وگوها با شرکای خود در عراق درباره تحریم های مرتبط با ایران ادامه خواهیم داد.
به نوشته تارنمای سی.ان.بی.سی، عراق برای تامین ۴۵ درصد از برق خود به ایران متکی است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت با پشت پا زدن به تعهدات آمریکا در برجام از این توافق بین المللی خارج شد.
وی تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند. اقدام وی با مخالفت شدید طرف های دیگر برجام روبرو شد. این اقدام همچنین باعث نارضایتی خریداران نفت ایران شد.
واشنگتن مدعی شده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما در اجرای این سیاست شکست خورد و در نهایت آمریکا مجبور شد هشت کشور را شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را به مدت ۶ ماه از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند.
شبک**۹۴۲۳**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


معافیت از تحریم


ایران

نظرات بسته شده است.