از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91813

37 بازدید

پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از صابر سهرابی افزود: در این جشنواره که با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و این اداره کل برگزار می شود، ۱۰استان کشور شامل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، […]

پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از صابر سهرابی افزود: در این جشنواره که با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و این اداره کل برگزار می شود، ۱۰استان کشور شامل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی، البرز و فارس شرکت دارند.
وی افزود: علاقه مندان به شرکت در این رویداد هنری می توانند با مراجعه به سایت iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کنند.
به گفته سهرابی، جشنواره یاد شده در سه بخش، مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و بخش فیلم شامل ۲ بخش مسابقه و جنبی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: بخش غیر رقابتی این جشنواره فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها، تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست‌های تخصصی است.
سهرابی، بیان کرد: بخش ویژه این جشنواره به ایجاد راهی نو در حوزه اقتباس سینمایی می‌پردازد و کوششی است برای گشودن عرصه‌ای جدید که بتوان از آن طریق بین ادبیات، به ویژه ادبیات داستانی و نمایشی با سینما پیوندی ایجاد کرد، پیوندی که بی تردید برازنده سینماست و برای لذت بصری محض با احیای ارزش‌های انسانی، ساخته و پرداخته می‌شود.
این مقام مسئول در باره مقررات خاص بخش فیلم، گفت: حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است و سرمایه‌گذار یا تهیه کننده حقوقی به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد و تاریخ تولید این آثار باید پس از فروردین ۱۳۹۶باشد.
سهرابی افزود: فیلم‌هایی که پیشتر برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند، امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند و آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند مستقیما به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه می‌یابند.
او اضافه کرد: از نظر تعداد آثار ارسالی، محدودیتی وجود ندارد و در صورت راه ‌یابی فیلم به بخش مسابقه، ارسال تاییدیه تهیه‌کننده الزامی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در باره شرایط فنی این جشنواره نیز اظهار داشت: از آنجا که در شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، فرآیند ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره یک مرحله‌ای است، در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط فیلم‌ساز، مستقیما و بدون هیچ تغییری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.
سهرابی گفت: به همین سبب از متقاضیان شرکت در این جشنواره درخواست می کنیم از ارسال آثار خود به صورت DVD video یا همان VOB خودداری کنند.
وی ادامه داد: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان، با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هر چه بیشتر مسئولان استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.

**بخش مسابقه با موضوع آزاد برگزار می‌شود
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز بیان داشت: همه آثار ارسالی باید به صورت فایل دیتا و بر روی سخت افزارهایی مانند: DVD(Data) – DVD٩ – Flash memory -Hard External – SD label
به دبیرخانه این جشنواره ارایه شود.
مهدی رنجبر اضافه کرد: فرمت هایی که برای ارایه آثار از آنها استفاده می شود و قابل پذیرش است، شامل،سیستم عامل Windows و نرم افزار Edius شامل، XD cam، HDV(m٢t)،Canopus HQ standard، dv Avi است.
به گفته وی، همچنین نرم افزار Premiere شامل؛ MPEG۴ (H,٢۶۴)؛ MXF OP١a، Microsoft Avi و سیستم عامل MAC و نرم افزارهای Finalcut و Premiere شامل؛ XDCAM EX (٣۵Mb/s VBR) و MOV(H,٢۶۴) برای این جشنواره قابل پذیرش است.
رنجبر ادامه داد: به دلیل تراکم آثار ارسالی و محدودیت زمانی، فایل‌های معیوب و یا فرمت‌های متفرقه به هیچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: بخش فیلمنامه این جشنواره با هدف کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیر ساخت تولید فیلم، در دو قسمت برگزارمی‌ شودکه شامل، بخش آزاد، بخش اقتباسی، اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر ماخذ است.
رنجبر افزود: هر فیلمنامه باید به شکل آنلاین (برخط) ثبت‌ نام شده و متقاضی شرکت در این بخش باید کُد دریافتی از سایت را نزد خود نگه دارند و فیلمنامه‌ها باید با یکی از ۲ فرمت pdf یا word به هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.
او گفت: آثاری که برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند، امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند و همراه بودن خلاصه فیلمنامه در حداکثر یک صفحه A۴ در صفحه اول فیلمنامه الزامی است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: مدت زمان فیلمنامه باید بر مبنای زمان حداکثر ۱۵دقیقه نوشته شده باشد، تعداد فیلمنامه‌های ارسالی هر نفر برای هر ۲ بخش آزاد و اقتباسی نیز در مجموع حداکثر چهار فیلمنامه در نظر گرفته شده است و فیلمنامه های ارسالی نباید پیشتر تولید شده باشند.
رنجبر با اشاره به اینکه، قسمت عکس این جشنواره نیز شامل ۲ بخش مجموعه عکس و تک عکس است، افزود: در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی بر اساس باورها و ویژگی های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارایه اندیشه ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارایه یک اثر ناب پرداخته می شود.
او بیان کرد: بخش مسابقه عکس با موضوع آزاد برگزار می‌شود و آثاری که برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند.
وی اظهار داشت: شرکت در مسابقه عکس برای عموم آزاد است و مشخصات آثار باید شامل، فرمت JPG با پسوند RGB، اندازه ضلع بزرگ ۱۲۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ کیلو بایت و حداکثر ۷۰۰ کیلو بایت هنگام ثبت اثر ضمیمه شود و هر عکاس حداکثر با ۱۰ فریم به صورت تک عکس یا مجموعه عکس می‌تواند، شرکت کند.
رنجبر افزود: در قسمت مجموعه عکلس، هر عکاس می‌تواند حداکثر هفت قطعه عکس را که در چارچوب متعارف مجموعه عکس قرار می‌گیرند ارسال کند و در تک عکس، عکاسان در این بخش حداکثر با ارسال پنج قطعه عکس می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و عکس ها می تواند به صورت رنگی و سیاه وسفید باشد.
وی اضافه کرد: عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در بخش جنبی، آثار عکاسان مطرح داخلی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد و مقررات عمومی نیز شامل، شرکت همه‌ فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی و آزاد است و نام نویسی در این جشنواره تنها از طریق اینترنت امکا‌ن پذیر است.
رنجبر گفت: لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و هنگام ارسال کپی آثار، نام فایل را به کُد دریافتی از سایت تغییر نام دهند و به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.
به گفته وی، به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد و آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌ شوند.

** مهلت ارسال آثار به جشنواره سینمای جوان بیستم تیرماه ۹۸ است
مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس نیز در مورد این جشنواره اظهار داشت: آخرین مهلت نام نویسی برای شرکت در
شصت و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان، سی ام خردادماه ۹۸ تعیین شده و ارسال آثار تا بیستم تیرماه ۹۸ امکان پذیر است.
علیرضا توکل افزود: متقاضیان شرکت کننده در این جشنواره باید آثار خود را به نشانی: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، کوچه نوزدهم پلاک ۲۰، کُد پستی: ۱۵۱۷۸۷۳۸۱۱ دفتر امور جشنواره‌ها ارسال کنند.
او بیان کرد: همچنین درج شماره تلفن: ۸۶۰۸۴۸۱۶-۸۶۰۸۴۸۲۹-۰۲۱ بر روی پاکت ارسال آثار و نگاشتن جمله ‘مربوط به شصت و سومین جشنواره منطقه‌‌ای سینمای جوان’ نیز الزامی است.
وی ادامه داد: تهیه‌کننده و یا نماینده قانونی دارای مجوز ایشان، به انجمن سینمای جوانان ایران اختیار می‌دهد که فیلم های منتخب را در فضاهای آموزشی که فاقد جنبه انتفاعی و مالی است به ویژه دفاتر و شعب انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش در آورد.
توکل بیان کرد: تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای، قبول مقررات اعلام شده است.
۷۳۷۵ /۶۱۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و ارشاد


جشنواره


سینمای جوان

نظرات بسته شده است.