از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91784

68 بازدید

به گزارش روز سه‌شنبه خطرنگار، وزارت کشور انگلیس اعلام کرد: دولت این کشور در پی حادثه تروریستی مسجد شهر کرایس چرچ نیوزیلند که طی آن ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند، بودجه حفاظت از مکان‌های عبادی (غیر از کنیسه‌ها) را دو برابر کرده است. به‌ این‌ ترتیب تمام عبادتگاه‌ها در انگلیس غیر […]

به گزارش روز سه‌شنبه خطرنگار، وزارت کشور انگلیس اعلام کرد: دولت این کشور در پی حادثه تروریستی مسجد شهر کرایس چرچ نیوزیلند که طی آن ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند، بودجه حفاظت از مکان‌های عبادی (غیر از کنیسه‌ها) را دو برابر کرده است.
به‌ این‌ ترتیب تمام عبادتگاه‌ها در انگلیس غیر از کنیسه‌ها که بودجه جداگانه‌ای دارند می‌توانند برای تقویت امنیت ساختمان‌های خود از جمله نصب فنس، دوربین مداربسته و لامپ‌های هوشمند از بودجه ۱٫۶ میلیون پوندی دولت درخواست کنند.
وزارت کشور انگلیس مدعی است که مساجد انگلیس تاکنون یک‌سوم این اعتبار را که از سال ۲۰۱۶ برای مقابله با جرائم نفرت از مذهب راه‌اندازی شد، مصرف کرده‌اند.
ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس می‌گوید: هیچ‌کس نباید در این کشور به دلیل برخورداری از یک مذهب مجازات شود. این مهم است که ما در کنار یکدیگر ایستادگی و با آن‌هایی که قصد ترویج نفرت میان ما را دارند مقابله کنیم.
بااین‌حال نشریه دیلی میرور امروز در گزارشی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۵۰ مسجد، ۱۹ هزار و ۹۵۰ کلیسا و ده‌ها معبد هندو و بودا در انگلیس به ثبت رسیده، عنوان کرد که بااعتبار اضافی دولت تقریباً ۷۳ پوند و ۹۰ پنس به هر مکان عبادی تعلق می‌گیرد.
این درحالی است که دولت بودجه جداگانه‌ای را برای یهودیان تخصیص داده تا ضریب امنیت مکان‌های عبادی خود را افزایش دهند.
به گزارش خطرنگار، نمازگزاران مسلمان روز جمعه گذشته در جریان برگزاری نماز جمعه در دو مسجد ‘نور’ و ‘لینوود’ شهر کراست‌ چرچ نیوزیلند موردحمله تروریستی مسلحانه قرار گرفتند.
متهم اصلی این حمله ‘برنتون هریسون تَرنت’ ۲۸ ساله اهل استرالیا معرفی‌شده است که پیش‌تر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در ‘سرزمین‌های اروپایی’ ابراز خشم کرده بود.
کارشناسان با اشاره به رشد نژادپرستی و نفرت از اسلام در کشورهای غربی تأکید می‌کنند که صلح‌طلبان و آزادی‌ خواهان جهان باید ناسیونالیست‌های نژادپرست و پرخاشجوی جوامع غیرمسلمان را تحت‌ فشار قرار دهند تا جهان برای همیشه نفرت‌ پراکنی و تروریستی نمایاندن اسلام و مسلمانان را پشت سر بگذارد.

** حادثه کرایس چرچ می‌تواند در انگلیس رخ دهد
‘بن والاس’ معاون امنیتی وزیر کشور انگلیس می‌گوید: حادثه کرایس چرچ می‌تواند در انگلیس هم رخ دهد و به همین دلیل دولت نگران این است که افراد در دام گروه‌های افراطی، دست راستی و نئونازی گرفتار شوند.
او همچنین با اشاره به این مطلب که درحال حاضر ۱۴ میلیون پوند برای حفاظت از کنیسه‌های و مدارس یهودیان و تنها ۲٫۴ میلیون پوند برای سایر مکان‌های عبادی تخصیص داده‌شده است، افزود: به نظرم بایستی روی این موضوع بیشتر کار شود. درحالی‌که تهدیدها تغییر می‌کند، اعتبارها هم بایستی اصلاح شود.
شورای مسلمانان بریتانیا در واکنش به تخصیص اعتبار جدید دولت بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن نوشته است: برای جامعه مسلمانان این سؤال مطرح است که به‌رغم آمار وزارت کشور مبنی افزایش جرائم مرتبط با نفرت علیه مسلمانان، چرا اعتباری را تخصیص داده که با سطح تهدید آن‌ها هیچ تناسبی ندارد.
پیش‌تر مسئولان نهادهای اسلامی، روحانیون و اساتید مسلمان دانشگاه‌های سراسر جهان در نامه‌ای سرگشاده که روز سه‌شنبه در روزنامه گاردین انگلیس منتشر شد، زبان تند سیاست‌مداران و رسانه‌ها را عامل اصلی رواج خشونت و تروریسم علیه اسلام خواندند.
در این نامه آمده است: افراطی‌گری ایجاد شده علیه اسلام ناشی از تحریک و بی‌مسئولیتی دانشگاهیان، سیاستمداران و رسانه‌هایی است که دائماً مسلمانان و اسلام را هدف حملات خود قرار داده‌اند.
این نامه می‌افزاید: کشتار مسلمانان با شلیک گلوله تَرنت (متهم اصلی حمله تروریستی نیوزیلند) آغاز نشد، بلکه از دهه‌ها قبل با انتشار گزارش‌های اسلام هراسانه و اختصاص صدها و هزاران ستون نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در روزنامه‌ها، شکل‌ گرفته است.
نویسندگان یادآور شدند: ‘مسلمانان دائماً به ‌عنوان متهمان ردیف اول و افرادی بیگانه با دیدگاه‌های بربریت معرفی می‌شوند که تهدید علیه جامعه به شمار می‌روند.’
کمیسیون حقوق بشر اسلامی هم در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور انگلیس نوشته است: اینکه سیاستمداران به‌عنوان مسئولان حفاظت از جان شهروندان فقط تروریسم را محکوم می‌کنند کافی نیست. بایستی این سخنان به سیاست‌های عملی تبدیل تا از جان جوامع آسیب‌پذیر حفاظت شود.
شبک**اروپام ** هـ ن **۱۳۹۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


انگلیس


تروریسم


نیوزیلند

نظرات بسته شده است.