از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91762

43 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات به استان مازندران، تصویب راه اندازی نخستین پارک کسب وکارهای فضاپایه در کشور بود، افزود: استفاده از داده‌های فضایی می تواند تحولی بنیادین […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات به استان مازندران، تصویب راه اندازی نخستین پارک کسب وکارهای فضاپایه در کشور بود، افزود: استفاده از داده‌های فضایی می تواند تحولی بنیادین در تمامی حوزه ها بوجود آورده و راندمان و کارایی آن حوزه را به طور چشمگیری افزایش دهد.
وی اضافه کرد: پارک فضایی کسب وکارهای فضا پایه، قرار است تا پایان شش ماهه نخست سال ۹۸ در شهر ساری استان مازندران راه اندازی شود.
طهماسبی با بیان اینکه مازندران همواره بخشی از سه استان پیشرو در زمینه تولیدات کشاورزی بوده است، تصریح کرد: با تحلیل تصاویر ماهواره ای سطح زمین، می‌توان خدماتی مانند پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی برای ارایه پیشنهاد الگوی کشت و مدیریت مزرعه را انجام داد تا برای بهره‌برداری درست از منابع طبیعی، تصمیمات صحیحی اتخاذ شود که افزایش کیفیت محصولات، رشد چشمگیر میزان محصول، صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از اتلاف منابع و به تبع آن رونق کسب و کار و ارتقاء کیفیت زندگی کشاورزان را در پی خواهد داشت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، توسعه برنامه فضایی را عاملی مهم در جهت ارتقاء شاخص‌ها در حوزه های گوناگون از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، شیلات، گردشگری و… دانست و اظهار کرد: تحقق این امر مهم مستلزم آشنایی هر چه بیشتر مدیریت کشور با این صنعت بوده و به برکت انقلاب اسلامی امیدواریم با تلاش و همت جوانان این مرز و بوم شاهد پیشرفت روزافزون میهن عزیزمان در همه بخش ها باشیم.
وی با اشاره به رونق گردشگری در این استان و ضرورت ارائه خدمات به مردم بخصوص در نقاط گردشگری افزود: سالانه بطور میانگین ۱۵ میلیون مسافر وارد استان مازندران می شوند که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از مناطق گردشگری این استان دارای پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم هستند که در این بین عباس آباد، بهشهر، پارک جنگلی سی سنگان نوشهر و منطقه گردشگری نمک آبرود چالوس، سه منطقه بزرگ گردشگری استان مازندران به حساب می آیند.
به گفته این مقام مسئول، بیش از ۴۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان وجود دارد که برآورد می‌شود با استفاده از فناوری فضایی و اینترنت اشیاء، در مصرف آب اراضی صرفه جویی بسیار مناسبی صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اعلام واگذاری بیش از ۲میلیون خط تلفن ثابت، ضریب نفوذ در این استان را نزدیک به ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۷۰۰ روستای این استان مجهز به اینترنت پرسرعت هستند و نزدیک به ۲۶۰۰ روستا نیز تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.
طهماسبی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن همه ۵۸ شهر این استان به شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه، خاطرنشان کرد: در مازندران ضریب نفوذ تلفن همراه به ۸۳ درصد می رسد به طوری‌که نزدیک به ۸ میلیون سیمکارت واگذار شده که برآوردها حاکی از فعال بودن بیش از نیمی از آنهاست. این درحالیست که از مجموع ۷۵ درصدی کاربران اینترنتی استان نیز بیش از ۶۱ درصد از اینترنت همراه استفاده می کنند.
وی پوشش نامناسب در نقاط کوهستانی و روستاهای بالادست را از جمله مشکلات ارتباطی مازنداران دانست و توضیح داد: البته با اجرای طرح هایی نظیر رومینگ و Swap مشکلات این حوزه در حال رفع است، هرچند عدم همکاری برخی نهادها و دستگاههای اجرایی برای نصب تجهیزات، از دلایل کندی در رفع پوشش نامناسب برخی از نقاط شهرهای این استان به شمار می رود.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان مازندران از نظر سهم درآمد دیجیتال در کشور در رتبه پنجم قرار دارد، خاطر نشان کرد: در این استان، ضریب دسترسی به رادیو ۹۶ درصد، ضریب دسترسی به تلویزیون ۹۹ درصد، ضریب دسترسی به تلفن ۹۸ درصد، ضریب دسترسی به اینترنت در محل سکونت ۷۲ درصد و ضریب دسترسی به رایانه ۶۶ درصد است.

**پوشش ارتباطات بعد از وقوع سیل
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران همچنین با اشاره به بازدید از شهرستان هایی که دچار وقوع سیل شده اند و بررسی آخرین وضعیت ارتباطی آنها، گفت: در اثر بروز سیل به زیرساخت های ارتباطی شهرستان سیمرغ آسیبی وارد نشده ولی قطعی برق سبب بروز اختلال در شبکه ارتباطی شد که اپراتورها با بکارگیری امکانات موجود و استفاده از دیزل ژنراتور، برق موردنیاز تجهیزات را تامین کرده و در حال حاضر وضعیت ارتباطی نرمال است.
وی افزود: بعلت بارش برف سنگین و همچنین خسارات وارده در اثر سیل در روستاهای بالادستی استان که منجر به اختلال در شبکه برق رسانی شده، پوشش ارتباطی برخی از این روستاها نیز قطع شد یا کیفیت سرویس در آن ها کاهش یافت که موضوع در حال پیگیری و رفع مشکل است.
عملی** ۹۲۰۷**۱۴۸۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


پارک فضایی


وزارت ارتباطات

نظرات بسته شده است.