از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91706

150 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، سی ان ان با انتشار این خبر افزود: این امر یک رویارویی سیاسی بین کاخ سفید و نمایندگان کنگره را به همراه خواهد داشت.سی ان ان ادامه داد: اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا از روز نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ پیرامون وی را گرفته […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، سی ان ان با انتشار این خبر افزود: این امر یک رویارویی سیاسی بین کاخ سفید و نمایندگان کنگره را به همراه خواهد داشت.
سی ان ان ادامه داد: اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا از روز نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ پیرامون وی را گرفته است و اکنون تلاش دارد تا آنرا از عموم بدور دارد.
به گزارش خطرنگار، پیش از این و در ۱۸ اسفندماه گذشته روسای ۶ کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه ای خواستار انتشار عمومی گزارش تحقیقات بازپرس ویژه پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه شدند.
روسای کمیته های امور خارجی، امور قضائی، نظارت و اصلاحات، کمیته دائمی اطلاعات، امور مالی، و راه و ترابری مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه این قطعنامه را ارائه کردند.
اعضای ارشد دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این قطعنامه خواسته اند که نتایج تحقیقات رابرت مولر پس از تکمیل به صورت عمومی منتشر شود.
مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و احتمال تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با مسکو است.
مولر دو سال پیش از سوی معاون وزیر دادگستری برای این منظور انتخاب شد و موظف است گزارش خود را پس از تکمیل به این وزارتخانه و مقامی که وی را منصوب کرده ارائه کند.
این گزارش به صورت محرمانه به وزارت دادگستری ارائه می شود و اختیار انتشار عمومی آن برعهده وزیر دادگستری آمریکا است اما قطعنامه اعضای ارشد دمکرات مجلس نمایندگان می خواهد این گزارش در اختیار کنگره و افکار عمومی این کشور قرار گیرد.
تهیه کنندگان این قطعنامه در بیانیه ای گفتند که وزارت دادگستری انتشار عمومی تحقیقات را در صورتی که در راستای مصالح عمومی باشد مجاز می داند و انتشار گزارش مولر نیز درچارچوب منافع مردم آمریکا است.
دمکرات های مجلس نمایندگان همچنین تاکید کردند: شفافیت در تحقیقاتی که ممکن است به متهم کردن یا تبرئه رئیس جمهوری آمریکا منجر شود، در راستای منافع مردم است.
اروپام **۱۳۰۲**۲۰۴۰

انتهای پیام /*


سیاسی


رابرت مولر


مداخله روسیه


کاخ سفید

نظرات بسته شده است.