از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91660

90 بازدید

به گزارش خطرنگار، به دنبال خبری شدن این موضوع در روزهای گذشته بسیاری از اهالی و ناظران سیاسی منطقه با استقبال مثبت از این تحول اظهار داشتند : بخش شدن دشت عباس به عنوان تحقق مطالبه ای دیرین با خشنودی اهالی همراه شده است.انان تصویب و اعلام ارتقا و تبدیل دشت عباش از دهستان به […]

به گزارش خطرنگار، به دنبال خبری شدن این موضوع در روزهای گذشته بسیاری از اهالی و ناظران سیاسی منطقه با استقبال مثبت از این تحول اظهار داشتند : بخش شدن دشت عباس به عنوان تحقق مطالبه ای دیرین با خشنودی اهالی همراه شده است.
انان تصویب و اعلام ارتقا و تبدیل دشت عباش از دهستان به بخش را در استانه سال نو شمسی به عنوان نشانه ای نیک تلقی کرده و ان را عیدی دولت تدبیر به با مردم و حماسه ورزان دشت عباس در دوران دفاع مقدس عنوان کردند.
شور و شعف مردمان دشت عباس در زمان افتتاح این بخش نشان از رضایت مندی انها از دولتی داشت که خواسته به حق آنان را جامه عمل پوشانده و بخشداری را در آستانه عید نوروز به آنها هدیه کرده است.
مردمان دشت عباس در زمان افتتاح بخش با استقبال خود نشان دادند که قدر دان نظام و دولت هستند و همانطوریکه در دفاع مقدس حافظ انقلاب و ارزشها بوده اند الان هم قدر دان مسئولان و خدمات نظام و دولت هستند و مراتب قدردانی خود را هم با حضور و قرائت شعر و یزله های عربی در حضور مسئولان نشان دادند.
دشت عباس نامی آشنا در کشور است و بسیاری از چهره های شاخص کشوری دشت عباس را می شناسند وبا این منطقه آشنایی دارند.
دشت عباس در دفاع مقدس نامی بلند آوازه دارد و بسیاری از عملیات های دفاع مقدس در این منطقه اتفاق افتاده و کسانی از اقصی نقاط کشور در زمان جنگ تحمیلی در این منطقه حضور داشته و شاهد رشادت های مردمان این سرزمین و حماسه ها آنان در عرصه دفاع مقدس بوده اند و شهدای بسیاری از اقصی نقاط کشور در این منطقه به شهادت رسیده اند.
در زمینه وجود منابع عظیم خدادادی نیز دشت عباس در کشور مطرح است از نفت و گاز تا کشاورزی و سایر ظرفیت ها، دشت عباس را در این بعد نیز به کشور معرفی کرده و سالانه پروژه ها و طرح های مهمی در این حوزه ها در دشت عباس کلنگ زنی یا بهره برداری شده که مسئولان کشوری در آنها حضور داشته اند.
دشت عباس سالیان سال قطب کشاورزی و نفت و گاز شهرستان مرزی دهلران است و ظرفیت های فراوانی دارد که بر اساس این ظرفیت ها دولت سرمایه گاری های کلانی انجام و در دست اقدام دارد.
این منطقه با توجه به فرصت های فرارو همواره توانسته هم در زمینه اشتغال و هم تولید و سرمایه گذاری نقش آفرینی کند.
از زمین های حاصلخیزکشاورزی گرفته تا شعله های نفت و گاز نوید بخش آینده ای روشن برای این منطقه است و متناسب با این فرصت ها سرمایه گذاری های زیادی برای شکوفایی پتانسیل آنها به همت مسئولان و دولت بکار گرفته شده تا جایی که امروز شرکت نفت و گاز فعال در این منطقه و واحدهای نمک زدایی و چاه ها نفت بخوبی توانسته اند شهرستان را در غرب کشور مطرح کنند و امروز دهلران با تولید ۹۲درصد نفت و گاز غرب کشور که عمده آن در دشت عباس است بعنوان قطب تولید نفت و گاز غرب کشور مطرح است و البته در زمینه اشتغال نیز ثمرات خود را داشته است.
در زمینه کشاورزی نیز از طرح ۵۵۰هزار هکتاری احیا ۵۰هزار هکتار در این منطقه است وبا توجه به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی و بهره مندی از اراضی این منطقه از سد کرخه و آبیاری های نوین موجب شده که تولید محصولات کشاورزی در این بخش متنوع باشد و این منطقه با حدود ۴۰هزار هکتار اراضی کشاورزی در زمینه کشت گندم،کلزا،سبزی و صیفی نقش دارد و همین نوع تنوع هم باعث رغبت مردم به کشت محصولات متنوع با درآمدزایی خوبی شده است.
اما یکی از مهمترین درخواست های مردم که شاید زمینه ساز تسهیل در خدمات خواهد بود همان استقرار ادارات در بخش است که انتظار دارند مسئولان لطف خود را تکمیل کنند تا این بخشداری با فاصله۷۵ کیلومتری از دهلران بتواند پاسخگوی مشکلات و مسایل مردم باشد و مردم مجبور نباشند این فاصله را تا شهر دهلران طی کنند.
محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در مراسم معرفی محمدعلی کرمی بعنوان نخستین بخشدار دشت عباس با اشاره به سوابق دهلران در دفاع مقدس و بویژه دشت عباس گفت: ارتقا این دهستان به بخش کمترین کار در قبال رشادت این مرزداران عزیز است.
وی به ظرفیت های نفت و گاز و آب و خاک و کشاورزی و آثار تاریخی و گردشگری دشت عباس اشاره و یادآور شد:دشت عباس با این ظرفیت ها بستر لازم برای اشتغال در همه حوزه ها و بویژه کشاورزی و توسعه در این مسیر را دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بخشداری دشت عباس هدیه دولت در جهت زمینه سازی برای توسعه بیش از پیش این منطقه است.
محمد نوذری با اشاره به سوابق دهلران در دفاع مقدس و بویژه دشت عباس گفت:ارتقا این دهستان به بخش کمترین کار در قبال رشادت این مرزداران عزیز است.
وی بر تلاش برای استقرار ادارات در بخش تاکید کرد و گفت:پیگیری می کنیم که دشت عباس بعنوان مرکز بخش به شهر ارتقا یابد.
معاون استاندار با ابلاغ سلام سلیمانی دشتکی به مردم دشت عباس گفت: قدر دان تلاش همه از جمله استاندار،نماینده مجلس و تقسیمات کشوری و مسئولان محلی هستیم که برای ارتقا این دهستان به بخش سنگ تمام گذاشتند.
فرماندار دهلران هم گفت:این تحول بزرگ سیاسی در منطقه دشت عباس و ارتقا این دهستان به بخش را به مردم منطقه و مسئولان و دولت تبریک می گویم.
مجید عسکری با اشاره به تلاش مسئولان و وحدت مردم در خنثی سازی مکر اقتصادی دشمنان افزود:دشت عباس با تکیه بر ظرفیت های خودو سوابق دفاع مقدس و خدمات دولت تدبیر و امید و ظرفیت های آب و خاک و نفت و گاز آینده ای روشن پیش رو دارد.
وی گفت:همکاری مردم،ادارات ،شوراها و دهیاران با بخشداری می تواند مسیر توسعه را هموار تر و شاهد شکوفایی بیش از پیش ظرفیت ها و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.
وی در پایان از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید،وزارت کشور و وزیر کشور و سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و نماینده مجلس و همه کسانی که برای ارتقا دشت عباس به بخش تلاش و ان را به ثمر رسانده اند تقدیر کرد.
امام جمعه دهلران با اشاره به سوابق شهرستان و دشت عباس در دفاع مقدس گفت:خدا را شاکریم که امروز زندگی مردم در دشت عباس رونق گرفته و خدمات خوبی انجام شده است.
سید محسن موسوی با اشاره به برآورده شدن انتظارات چندین ساله مردم دشت عباس برای ارتقا به بخش افزود:از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند و بویژه استاندار تقدیر می شود.
وی خواستار استقرار ادارات در بخش شد و گفت:با راه اندازی این بخشداری تسهیل در امور مردم شاهد خواهیم بود.
دشت عباس دارای جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر و دو دهستان و قریب ۳۰ روستا می باشد که در دولت تدبیر و امید به بخش ارتقا یافت و با حکم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام محمد علی کرمی بعنوان بخشدار بخش تازه تاسیس دشت عباس معرفی شد.
۷۱۷۵/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


دهلران


بخشداری دشت عباس


تقسیمات کشوری

نظرات بسته شده است.