از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91659

52 بازدید

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، به نقل از پایگاه خبری ‘المسیره’ یمن، یک منبع آگاه نظامی با اعلام این خبر افزود که یگان های مهندسی وابسته به ارتش و کمیته های مردمی توانستند خودروی نظامی حامل مزدوران سعودی را در صحرای ‘الأجاشر’ در استان ‘نجران’ واقع در جنوب عربستان منفجر کنند که در پی آن […]

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، به نقل از پایگاه خبری ‘المسیره’ یمن، یک منبع آگاه نظامی با اعلام این خبر افزود که یگان های مهندسی وابسته به ارتش و کمیته های مردمی توانستند خودروی نظامی حامل مزدوران سعودی را در صحرای ‘الأجاشر’ در استان ‘نجران’ واقع در جنوب عربستان منفجر کنند که در پی آن نیروهای ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند.
همچنین نیروهای توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی، مراکز تجمع مزدوران سعودی را در منطقه ‘الصوح’ در استان نجران هدف قرار دادند.
در این گزارش به خسارات و شمار کشته و یا زخمی ها در منطقه الصوح اشاره ای نشد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را ‘بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی’ نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

**مزدوران سعودی یک زن را در الحدیده به شهادت رساندند
در ادامه تلاش های ائتلاف سعودی برای نقض توافق استکهلم و در پی حملات خمپاره ای خود به روستای ‘الربصه’ واقع در استان الحدیده، زنی سالمند شهید و زنی دیگر زخمی شد.
در همین راستا ‘یحیی السریع’ سخنگوی نیروهای مسلح ارتش و کمیته های مردمی یمن تاکید کرد که مزدوران سعودی طی چهار روز گذشته ۱۰۱۹ بار توافق صلح سوئد را نقض کرده اند.
پس از گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز جنگ یمن، چهارمین دور مذاکرات صلح در این کشور، ۱۵ آذرماه با میانجیگری نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد.
نمایندگان جنبش انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از بندر الحدیده ظرف ۱۴ روز دست یافتند.
بازگشایی فرودگاه صنعا، پرداخت حقوق کارمندان و ارسال کمک‌ها از دیگر محورهای اصلی مذاکرات بود.
اما عربستان و دولت مستعفی یمن همچنان از اجرای توافقات یادشده سر باز می زنند.
خاورم**۳۲۲۴**۱۵۸۶

انتهای پیام /*


سیاسی


یمن


ائتلاق سعودی

نظرات بسته شده است.