از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91603

89 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه «سودان تریبون»، این اقدام یک روز پس از آن صورت می گیرد که دو کشور در نشستی در آدیس آبابا (پایتخت اتیوپی) برای ترسیم خطوط مرزی توافق کردند.«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان پس از این نشست امنیتی گفت: با سودان جنوبی برای بازگشایی گذرگاه مرزی که […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه «سودان تریبون»، این اقدام یک روز پس از آن صورت می گیرد که دو کشور در نشستی در آدیس آبابا (پایتخت اتیوپی) برای ترسیم خطوط مرزی توافق کردند.
«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان پس از این نشست امنیتی گفت: با سودان جنوبی برای بازگشایی گذرگاه مرزی که پیشتر با هم توافق کرده بودیم، موافقت شد.
وی گفت: همچنین مقرر شد که منطقه امن ظرف یک ماه از نیروهای نظامی تخلیه شود تا این که یک تیم مشترک زیر نظر سازمان ملل متحد به منطقه «ابیی» اعزام شود تا از خروج نظامیان از آن اطمینان حاصل کند.
دو کشور ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ (۶مهرماه ۹۱) با هدف جلوگیری از ارسال سلاح و مهمات از مرزها به گروه های شورشی توافقنامه امنیتی مشترک امضا کردند.
براساس این توافق نامه مقرر شد که یک منطقه حایل به طول ۱۰ کیلومتر در دو طرف مرز سودان و سودان جنوبی احداث شود.
دو کشور سپتامبر ۲۰۱۷ نیز برای بازگشایی سه گذرگاه مرزی مشترک برای فعالسازی تجارت و افزایش تولید نفت و مقابله با قاچاق کالا توافق کردند
سودان این سه گذرگاه مرزی را سپتامبر ۲۰۱۳ بست و سودان جنوبی را متهم کرد که از شورشیان حمایت می کند.
کمیته ترسیم خطوط مرزی مشترک یکشنبه ۱۷ مارس (۲۶ اسفند ۹۷) در آدیس آبابا پایان یافته بود.
«معاذ تنقو» رئیس کمیته امنیتی سودان هم در این باره گفت: دو طرف همچنین گزارش کمیته فنی ترسیم مرز مشترک در خصوص مناطق توافق شده را مبنی قرار داده اند.
تنقو گفت: این نشست بر ضرورت تسریع در تکمیل ترسیم خطوط مرزی برای تقویت روابط مردم دو کشور در زمینه های اجتماعی و اقتصادی تاکید کرده است.
از اعلام استقلال سودان جنوبی از سودان در سال ۲۰۱۱ همچنان مناطق «ابیی»، «المیل ۱۴»، «جوده الفخار»، «کوه المقینص»، « کاکا» و «حفره النحاس» است.
شبس**۹۳۶۳**۱۸۵۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سودان


سودان جنوبی


گذرگاه مرزی

نظرات بسته شده است.