از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91602

137 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از یونهاپ، بر اساس این آمار که صبح سه شنبه انتشار یافت، کره جنوبی در این ماه به ارزش ۴۷۶ میلیون دلار نفت از ایران وارد کرده است.این رقم بیش از ۴ برابر واردات ۱۰۱ میلیون دلاری مربوط به ماه ژانویه (دی – بهمن) است.با این احتساب، میزان صادرات نفت […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از یونهاپ، بر اساس این آمار که صبح سه شنبه انتشار یافت، کره جنوبی در این ماه به ارزش ۴۷۶ میلیون دلار نفت از ایران وارد کرده است.
این رقم بیش از ۴ برابر واردات ۱۰۱ میلیون دلاری مربوط به ماه ژانویه (دی – بهمن) است.
با این احتساب، میزان صادرات نفت ایران به کره جنوبی به رقم مشابه سال گذشته میلادی نزدیک شده است.
با وجود تلاش‌های بی‌وقفه آمریکا در ماه‌های گذشته برای ترغیب کشورها به کاهش واردات نفت از ایران، این اقدامات تا امروز ناموفق بوده است.
کاخ سفید پس از خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها، ناچار به وضع معافیت‌های نفتی برای هشت کشور شد.
این اقدام، همسو با پیش‌بینی کارشناسان و ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی بود که تأکید داشتند آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم‌ها به صفر برساند.
با وجود اینکه پیش تر چشم امید مقام های آمریکا به افزایش سطح تولید عربستان سعودی بود، رویدادهای ماه‌های گذشته نشان داد که ریاض هم نمی‌تواند با افزایش صادرات خود در غیاب ایران، مانع افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی شود.
این تحولات همزمان با اجرای ساز و کار مالی ایران و اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس (ساحات) است که کشورهای عضو این اتحادیه را قادر به خرید نفت و تجارت با ایران می‌کند.
شبس ** ۹۳۸۶ **۱۶۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


کره جنوبی


نفت


برجام

نظرات بسته شده است.