از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 91584

52 بازدید

به گزارش خطرنگار، المرزوقی در گفت و گو با پایگاه خبری «خلیج اونلاین» گفت: پول هایی که سازمان های مورد حمایت امارات در کشورهای عربی برای توقف انقلاب در آنها هزینه کردند در ظاهر مانع از بروز انقلاب شد، اما نتوانست روح انقلاب را در دل مردم این کشورها از بین ببرد.وزیر امورخارجه پیشین تونس […]

به گزارش خطرنگار، المرزوقی در گفت و گو با پایگاه خبری «خلیج اونلاین» گفت: پول هایی که سازمان های مورد حمایت امارات در کشورهای عربی برای توقف انقلاب در آنها هزینه کردند در ظاهر مانع از بروز انقلاب شد، اما نتوانست روح انقلاب را در دل مردم این کشورها از بین ببرد.
وزیر امورخارجه پیشین تونس ادامه داد: ملت های عرب سرزنده هستند و بارها اعلام کرده ام، بهار عربی پایان نیافته است و موج دوم آن بدون شک جریان دارد و آنچه که من می گویم برآمده از شرایط ملت های عربی است که از ظلم و ستم به تنگ آمده اند.
المرزوقی از تلاش های امارات و عربستان برای مقابله با خواسته ها و آرمان های ملت های عرب، به عنوان جهل سیاسی این دو نظام یاد کرد.
وی افزود: این موضوع هیچ توضیحی ندارد، اگر این کشورها (امارات و عربستان) از مشروعیت و مقبولیت خود در میان ملت شان مطمئن هستند، چرا از پس لرزه های این انقلاب ها بیم و هراس دارند.
امارات نقش مهمی برای به شکست کشاندن انقلاب در کشورهای عربی داشت به نحوی که در لیبی از«خلیفه حفتر»،در مصر با حمایت از«عبدالفتاح السیسی » حکومت قانونی «محمد مرسی» را سرنگون کرد و در کنار عربستان، علیه قیام مردمی یمن جنگ چهار ساله ای را به راه انداخته است.
شبس**۹۳۶۳**۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


المرزوقی


امارات


بهار عربی

نظرات بسته شده است.